-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Hyper-Opel med Måkevinger
Riktig hva dette er aner jeg ikke, bortsett fra at det skal være Opel som skal gjøre seg Xtra sportslige til Geneveutstillingen.

Teksten forteller at dette er skissene til et supersportsbilkonsept som skal hete Opel Astra Coupé OPC X-Treme, og at bilen – med V-åtteren – er løselig basert på den Astra-raceren som med en viss suksess, og masse grom lys, konkurrerte i fjorårets DTM.
Nå har jeg ingen problemer med spesifikasjonene. 4 liters åtte-pått som gjør sine 440 hester og utvikler et maks dreiemoment på 530 Nm, det hele nærmer seg en toppfart på 300 km/t når utvekslingen bak den seks-trinns klikk-klakk kassa (hvem i all verden har funnet på et så grusomt ord som sekvensiell?) er egnet til slikt. Hele denne teknologien er hentet fra hyllene i Opel Performance Centre – derav OPC-delen i navnet. (X-Treme-delen har en annen opprinnelse).
Alle disse kreftene skal ut gjennom spesialutviklede 20 tommers hjul 245/25 foran og 285/25 bak. Chassis-konstruksjonen og opphengningen på konseptbilen ligger også tett opptil det som gikk på banen i fjor, men her er altså vitsen at racerbilen er gjort gateduglig.
Men det jeg har problemer med her er altså denne skissen av karosseriet. Den ligner på det man får som resultat når man har klippet ut en pappfigur og brettet og limt. Kantet og fæl. Men vi ser antydning av stil her og der, og måkevinge-dørene er selvfølgelig noe som vekker oppmerksomhet. Jeg skal komme tilbake til nærmere omtale når bilen foreligger i virkeligheten.
Da blir det nesten en liten nedtur når vi kan fortelle at den andre Opel-premieren blir Astra Cabriolet. Men den er i hvert fall pen. Og den har vi jo vist dere for mange uker siden. Klikk HER for å lese.