Picanto - forløper for Atos

Selv om enkelte mener at denne er for liten for Norge, er den norske importøren optimistisk. Med gunstig prislapp regner han med å selge 300 eksemplarer i året.

Publisert Sist oppdatert

Kollega Winding-Sørensen har prøvekjørt de første eksemplarene som er kommet til Europa, og mener bilen kan ta opp konkurransen med små B-segment biler selv om den tilhører det mest kompakt A-segmentet hvor konkurrentene i hovedsak heter Hyundai Atos og Daewoo Matiz. Salget av begge disse konkurrentene har vært beskjedent de siste årene, så målene for Picanto kan virke noe optimistiske.

Bilene som prøvekjøres i disse dager er håndbygde, og Sørensen rapporterer om en relativt løen fjæring som nok vil bli kraftig forbedret innen Picanto kommer i produksjonsform. På pluss-siden melder at om en gearing som er tilpasset kjøring på motorvei, og selv i 140 km/t er turtallet behagelig lavt.

Mer om nye Picanto kan du lese i april-utgaven av Bil som også vil ha en fyldig dekning av bilutstillingen i Geneve. BilNorge følger messen med mange og kjappe nyheter i dagene fremover.

Powered by Labrador CMS