-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Litt råere egg
Koenigsegg har fått litt pulver for at deres CC kanskje ikke er så potent som de vil ha det til. I alle fall hevder Autocars testere at bilen ikke holder de oppgitte data. Kanskje vi derfor skal ta spesifikasjonene for den nye også med en klype salt.
Motoren er piffet opp ved hjelp av en kompressor fra Lysholm (må være sterke saker!) og er raffinert med nytt eksosanlegg i titan. Dermed skryter de av 806hk ved 6.900 omdreininger og et maks dreiemoment på 920 Newtonmeter ved 5.700 omdreininger.
For å kompensere for økte krefter er bremsene forsterket og nye racederiverte dempere montert. I front har man satt på 19-tommers felger med gummi i 255/35-19 mens det bak sitter 20-tommere med 335/30-20.
Koenigsegg CCR skal klare 0-100 på 3,2 sekunder (3 tideler raskere), en toppfart på 395 km/t (+ 5 km/t) og skal klare å stoppe fra 100 km/t i løpet av 31 meter, noe som tilsvarer krefter på 1,3G. Den veier 1180kg, en økning på 5kg sammenlignet med CC.
Et spøkelse er benyttet som dekorasjon på bilen, dette for å hedre den svenske jagerfly skvadron nr. 1 som ble nedlagt i 2003 og som Koenigsegg overtok lokalitetene etter. Spøkelset var skvadronens kjennemerke.