-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Litt råere egg
Koenigsegg har fått litt pulver for at deres CC kanskje ikke er så potent som de vil ha det til. I alle fall hevder Autocars testere at bilen ikke holder de oppgitte data. Kanskje vi derfor skal ta spesifikasjonene for den nye også med en klype salt.
Motoren er piffet opp ved hjelp av en kompressor fra Lysholm (må være sterke saker!) og er raffinert med nytt eksosanlegg i titan. Dermed skryter de av 806hk ved 6.900 omdreininger og et maks dreiemoment på 920 Newtonmeter ved 5.700 omdreininger.
For å kompensere for økte krefter er bremsene forsterket og nye racederiverte dempere montert. I front har man satt på 19-tommers felger med gummi i 255/35-19 mens det bak sitter 20-tommere med 335/30-20.
Koenigsegg CCR skal klare 0-100 på 3,2 sekunder (3 tideler raskere), en toppfart på 395 km/t (+ 5 km/t) og skal klare å stoppe fra 100 km/t i løpet av 31 meter, noe som tilsvarer krefter på 1,3G. Den veier 1180kg, en økning på 5kg sammenlignet med CC.
Et spøkelse er benyttet som dekorasjon på bilen, dette for å hedre den svenske jagerfly skvadron nr. 1 som ble nedlagt i 2003 og som Koenigsegg overtok lokalitetene etter. Spøkelset var skvadronens kjennemerke.