-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Litt råere egg
Koenigsegg har fått litt pulver for at deres CC kanskje ikke er så potent som de vil ha det til. I alle fall hevder Autocars testere at bilen ikke holder de oppgitte data. Kanskje vi derfor skal ta spesifikasjonene for den nye også med en klype salt.
Motoren er piffet opp ved hjelp av en kompressor fra Lysholm (må være sterke saker!) og er raffinert med nytt eksosanlegg i titan. Dermed skryter de av 806hk ved 6.900 omdreininger og et maks dreiemoment på 920 Newtonmeter ved 5.700 omdreininger.
For å kompensere for økte krefter er bremsene forsterket og nye racederiverte dempere montert. I front har man satt på 19-tommers felger med gummi i 255/35-19 mens det bak sitter 20-tommere med 335/30-20.
Koenigsegg CCR skal klare 0-100 på 3,2 sekunder (3 tideler raskere), en toppfart på 395 km/t (+ 5 km/t) og skal klare å stoppe fra 100 km/t i løpet av 31 meter, noe som tilsvarer krefter på 1,3G. Den veier 1180kg, en økning på 5kg sammenlignet med CC.
Et spøkelse er benyttet som dekorasjon på bilen, dette for å hedre den svenske jagerfly skvadron nr. 1 som ble nedlagt i 2003 og som Koenigsegg overtok lokalitetene etter. Spøkelset var skvadronens kjennemerke.