-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Valmet med lommeracer
Valmet har vært til stede på en rekke Geneve-utstillinger med forskjellige forslag til hvordan bilfabrikkene skal få ned taket. Nå viste de også en super to-seter.
Metalltak
Men de har forsøkt og forsøkt å få industrien til å se at de har et ganske glupt metalltak som folder seg sammen i tre biter og legger seg pent sammen uten å ta mye plass i bagasjerommet, uten å ha nådd frem. Både en Ford Thunderbird og en Lincoln konsept som ble gjort av vår egen Per Ivar Selvaag var på hekta til å gi Valmet fotfeste i denne sektoren, men det ble med hekta.
RaceAbout 2005
I mens har de sponset noe mye morsommere. En basic sportsbil utviklet av studenter ved ingeniørhøyskolen og designshøyskolen i Helsinki. Prosjektet er såpass gammelt nå at motoren som sitter i den oransje bilen som ble vist nå er såpass sliten at den må byttes ut med noe ferskere. Selv om planen nå er å gjøre den til en elektrisk superbil, sier en av kreftene bak prosjektet. Hvorpå vi sikrer oss et løfte om å få kjøre den før den synker for lavt.
Den er nydelig bygget med en alu-monocoque med stål-hjelperammer. Svært lette kullfiberarmerte plastpaneler i det lekre karosseriet er med på å holde vekten svært lavt nede. 795 kg sies det, og da er vi i Elise/Yes territorium. Kompakte mål også: 385x173x106 cm og en akselavstand på 2375 mm høres ut som noe som kan hives rundt.
Dagens motor er en to-liters Saab på 200 kW slik at toppfarten på 235 høres ut som kunstig begrenset. Det fortelles forresten også om null til hundre på less than 5.
Jeg vil som sagt gjerne imponeres av hvordan den oppfører seg. Men selv om Nokian er blant sponsorene tror jeg allikevel jeg venter til tælan har gått. Imens lar jeg meg imponere av finishen. 2000 nagler sitter som på snorer. De oransje sømmene i det blå-fiolette interiøret ser ut som det er sydd av italienske klasseskreddere. Fjæringskomponentene er små smykker, selv om smykker ikke lar seg justere i alle retninger.
Kanskje Valmet skulle tenke alvorlig på å produsere denne? Problemet er selvfølgelig at den ville sette Boxster helt i skyggen, i hvert fall som fritidsmoro.