-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lada C: Censasjonell!
Vi har sett mye rart fra Lada opp gjennom årene. Konseptbilen Lada C er imidlertid praktfull. Men så kommer den da også fra Østerrike.
C er egentlig navnet på en helt ny plattform fra den store russiske Autovaz-fabrikken i Togliattigrad. Med andre ord: en bil i Golf-klassen.
Plattformen debuterte på Moskva-utstillingen i høst, men nå har den fått karosseri og blir derfor litt mer interessant. Ikke minst fordi karosseriet er uhyre spennende.
Her har vi en tettpakket, muskler hele veien, stålgrå tredørs hatchback med en av utstillingens mest prominente fronter. Lang, lang snute som avsluttes (eller starter) med et ganske enormt gap, rammet inn av en sekskant.
Fra siden får man en ny følelse av hva kileformet egentlig er, og bakfra er det store lys og noe som nesten ser ut som skjermer som fortsetter videre bakover og definitivt leder tankene hen på krefter og skikkelig fraspark.
Nå er ikke alt dette russisk. Togliatti er vant til å bruke konsulenter. Porsche har tjent godt på disse folkene tidligere, nå er det Magna, som blant annet driver bilfabrikker i Østerrike, som er konsulenten både på plattform, drivlinje og eksteriør.
Det er ikke særlig sannsynlig at den endelige produksjonsmodellen vil se ut som denne, men hvis dagens konsept antyder ambisjonene, kan vi bare sette oss tilbake og vente på at noen tar opp agenturet igjen.
Fabrikken forteller ikke mye om hva de egentlig har tenkt med denne modellen heller, og vi har sett mange før som ikke er blitt noe av. Men vi kan jo i hvert fall gjengi at denne er ment til motorer på mellom 1,6 og 2 liter (det betyr inntil 230 hk), og måler 421 x 184 x155 cm.
Her står den på 18-tommers 40-profil dekk, men det blir nok heller ikke helt typisk for den fremtidige C-segment Ladaen.
Men et friskt pust representerte dette konseptet.