-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Den første Geneve-bilen
Rinspeed har pleid å bruke Detroit-tid til å vise hva han skal ha med seg til Genève. Det har han gjort nå også.
Frank M. Rinderknecht må ha forstått noe andre ikke skjønner. Hvordan man skal komme med en nyhet uten at den drukner i nyere nyheter. Med Detroit-utstillingen rett rundt hjørnet ville det vært naturlig at media konsentrerte seg om det som måtte komme der.
Allikevel bruker han denne tiden til å sende ut meldinger om hva han skal vise i Geneve, om to-og-en-halv måned. Kanskje tror han meldingen blir tatt med fordi redaktørene ikke leser den skikkelig, og derfor tror at det er nok en Detroit-nyhet som det derfor haster å få på. Eller, og det tror jeg heller, så er neste års Rinspeed så dramatisk og underlig at den må med, uansett hva som ellers skjer.
For hva er det han har gjort nå, og skal presentere for en måpende skokk i begynnelsen av mars? Jo - han har bygget noe som nesten ser ut som en hotrod, bortsett fra at den nesten ikke ser ut fordi den er komplett.
Hele bilen ser ut som den er bygget av glass, til og med gulvet kan du se tvers gjennom. Materialet er en hi-tech plastsort, der det er lagt til en svak gulfarge, med som egenlig kan impregneres med hvilken farge, eller farge-effekt som helst.
Rinderknecht selv, som ikke så helt sjelden blir ganske filosofisk og dramatisk, beskriver dette som en dematerialisering, under det utviskede ytre ligger selve ideen, som altså er en 750 ccm bioethanolmotor på 150 hester og en lettvekt-konstruksjon som ender på 750 kg.
Med andre ord et hk/vekt forhold på linje med en potent Porsche. Det betyr at som fører eller passasjer – i tandem-setet bak – kan få en ganske morsom forestilling gjennom det gjennomsiktige gulvet der mer enn 50 meter asfalt fyker forbi hvert sekund.
eXasis er navnet han av en eller annen grunn har satt på denne bilen