-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Opel gjør Volt til Ampera
GM har satt inn store ressurser i utviklingen av fremtidsbilen Volt. Nå får vi den servert i ny Opel-innpakning.
Da Chevrolet Volt ble vist i sin produksjonsform, var det mange som ble skuffet over hvor konvensjonell den så ut etter å ha fremstått i langt mer spennende konseptuelle former.
Vi har møtt den både som Volt og Opel Flextreme, men nå forteller GM oss at Opel-modellen skal hete Ampera og avdukes på Genève-utstillingen.
"Første europeer"
Med Ampera blir Opel den første europeiske produsent som tilbyr en kjørelengde på flere hundre kilometer med elektrisk drift, sier Alain Visser som er Chief Marketing Officer for GM Europe.
Nå betyr ikke elektrisk fremdrift nødvendigvis null utslipp.
Korte turer på inntil ca 60 km kan kjøres på batteridrift. På lengre turer vil fremdriften fortsatt være elektrisk, men batteriene lades av en ombordværende forbrenningsmotor slik at du får en total kjørelengde per tank tilsvarende det du oppnår med en konvensjonell bil med bensin- eller dieselmotor.
GM hevder at Ampera vil dekke det daglige behovet for svært mange europeere. For eksempel sier 80 prosent av alle tyskere at de kjører under 50 km daglig. Dermed klarer de seg med noen timers opplading før de kan kjøre utslippsfritt til sine daglige gjøremål.