-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Opel gjør Volt til Ampera
GM har satt inn store ressurser i utviklingen av fremtidsbilen Volt. Nå får vi den servert i ny Opel-innpakning.
Da Chevrolet Volt ble vist i sin produksjonsform, var det mange som ble skuffet over hvor konvensjonell den så ut etter å ha fremstått i langt mer spennende konseptuelle former.
Vi har møtt den både som Volt og Opel Flextreme, men nå forteller GM oss at Opel-modellen skal hete Ampera og avdukes på Genève-utstillingen.
"Første europeer"
Med Ampera blir Opel den første europeiske produsent som tilbyr en kjørelengde på flere hundre kilometer med elektrisk drift, sier Alain Visser som er Chief Marketing Officer for GM Europe.
Nå betyr ikke elektrisk fremdrift nødvendigvis null utslipp.
Korte turer på inntil ca 60 km kan kjøres på batteridrift. På lengre turer vil fremdriften fortsatt være elektrisk, men batteriene lades av en ombordværende forbrenningsmotor slik at du får en total kjørelengde per tank tilsvarende det du oppnår med en konvensjonell bil med bensin- eller dieselmotor.
GM hevder at Ampera vil dekke det daglige behovet for svært mange europeere. For eksempel sier 80 prosent av alle tyskere at de kjører under 50 km daglig. Dermed klarer de seg med noen timers opplading før de kan kjøre utslippsfritt til sine daglige gjøremål.