-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Opp med Abt
Det tok ikke mange månedene fra Up var på markedet til Abt hadde svingt tryllestaven over den.
Nå skal det tilføyes at dette var den enkleste av de mange tryllestavene Abt har til rådighet.
I denne runden er det bare kosmetikk vi snakker om, motortryllestavene har foreløpig fått hvile og chassistryllestaven har bare så vidt vært i bruk. Men jeg har en følelse av at de også kan komme i sving på skikkelig vis om ikke så lenge.
Hans-Jürgen Abt, sjef for Abt Sportsline forteller hvor innmari morsomt han syns det er å feie gjennom smågatene i Kempten (Abts hjemby) med denne lille bilen, og at den minner ham om de kjappe små Fiat-Abarthene hans far pleide å kjøre, både i konkurranse og privat.
Jeg ville tro at når han får senket bilen skikkelig, lagt på noen andre dempere og fjærer, og fått dratt noen flere hester ut av motoren – gjerne med en litt hysterisk overtone – vil den nok minne enda mer om de gamle Abarthene.
Slik det er nå er opphengningen surret litt tettere sammen – flatere kurvekjøring skal nok det føre med seg.
Ellers er det sideskjørt og fikse vindusrammer og en modifisert hekk med doble rør vi finner blant elementene. Og selvfølgelig en bråta carbon-look striper der rødfargen også går igjen i speilhusene og på hjulene.
Men slik det er virker det som om denne bilen skriker mer enn den biter. At den antyder fart og fest i mengder som den nok ikke kan oppfylle. Jeg har imidlertid som sagt en følelse av at allerede ved Genève-tider vil vi kunne oppleve en litt mer seriøs utgave av den lille rampen.