-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Skodas Kodiaq Scout
Dersom du vil gi omgivelsene inntrykk av at du kjører en terrengbil bør du ta en titt på nye Kodiaq Scout. Den lanseres i Genève om noen uker, her er de første bildene.
– Kodiaq har fått en veldig god mottagelse i det norske markedet, og vi har tro på at Scout-versjonen vil gjøre bilen enda mer attraktiv for flere, sier kommunikasjonssjef for Skoda i Norge, Jan Erik Haugen.
Les våre førsteinntrykk av Skoda Kodiaq som kommer til Norge i mars
Flere detaljer skiller Scout-utgaven fra en vanlig Kodiaq. De sølvfargede beskyttelsespanelene foran og bak gir sammen med Scout-spesifikke 19-tommere klare hint om offroad-egenskaper.
I tillegg til felger og beskyttelsespaneler vil Kodiaq Scout kjennetegnes utvendig av mørke ruter og sølvfargede detaljer på speil, grill og lister.
Mer teknikk
Teknikken er tilpasset utseendet. Scout vil bli utstyrt med Off-Road-assistent, beskyttelsespaneler for understell og motor samt parkeringsassistent foran og bak.
Den får også Driving Mode Select som lar sjåføren velge mellom seks ulike modi (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual og Snow). Systemet justerer motor, girkasse og servostyring for å gi optimale egenskaper under alle forhold.
Standardutstyret inkluderer videre blant annet multifunksjonsratt, innvendig LED-belysning i ti farger, infotainment system med åtte høyttalere og alcantara-seter.
På jakt etter ny bil? Sjekk vår lanseringskalender
Fire motoralternativer
Kodiaq Scout kan leveres med fire forskjellige motorer. De som fortrekker bensin kan velge mellom 1,4 TSI med 150 hestekrefter og 2,0 TSI med 180 hk. Dieselmotorene er begge 2,0 TDI-motorer, og de yter 150 eller 190 hestekrefter.
Alle motoralternativene leveres i kombinasjon med intelligent firehjulsdrift. Ved normale kjøreforhold og lett last vil mesteparten av kreftene sendes til forhjulene for å spare drivstoff, men ved behov sendes mer kraft til bakhjulene.
En bakkeklaring på 194 millimeter gjør at Kodiaq klarer seg brukbart også utenfor asfalterte veier. Korte overheng foran og bak gjør at bratte bakker og dumper kan forseres uten problemer.
Står for en støyt
Bad-road-pakken sørger også for å beskytte undersiden av bilen – inkludert vitale deler som bremserør, drivstoffslanger, motor og kabler.
Ved å stille bilen i offroad-modus justeres demperne (på biler med Dynamic Chassis Control), motorstyringen og sikkerhetssystemene for å sikre optimale egenskaper i tøft terreng. Hill-Descent Control-funksjonen sørger for at bilen holder konstant fart ned bratte bakker.
Kodiaq Scout vises på Genève-utstillingen i mars, og de første bilene forventes til Norge til høsten.