-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nå er Alpine (snart) på plass
Fem år etter at merket ble gjenfødt, og med mye frem-og-tilbake underveis, skal det endelig stå en produksjonsklar modell i Genève. Navnet er 56 år gammelt: Alpine A 110.
Den opprinnelige A110, den fra 1961 til 1977, er noe av det tøffeste som finnes. Designet i Torino, av Giovanni Michelotti, og bygd i kunstmaterialer, så mager at det nesten ser ut som om bilen er formet som et futteral rundt den mekanikk som finnes og de inni.
Her er det bare muskler, og resultater fra baner og rallyløyper bekrefter akkurat det.
Les mer om historien og se bilder her
Den nye kommer temmelig nøyaktig på dato 22 år etter at den siste – en feit A610 – forlot Renaults sportsvognsmie i Dieppe. Og foreløpig vet vi vel ikke stort annet om den, enn det disse første bildene viser.
Men jeg regner med at den bruker en firer, 1,8-literen kanskje, den med turbo, som sikkert kan overtales til noe i nærheten av 300 hk.
Men data får vi ikke vite noe om før Genève åpner sine mange porter neste uke. Prisen, derimot, er allerede kringkastet: 55.000 euro.
Det som selvfølgelig er spørsmålet er om denne nye bilen – som vel egentlig ikke akkurat ser oppsiktsvekkende dramatisk ut – kan overleve på gamle minner.
De som fremdeles får positive, glade vibrasjoner av å høre om Alpine A110 er kanskje ikke i sentrum for denne nye bilens kjernekunder?
Og de som tilhører denne kretsen vil vel mene at andre merkevarenavn har større prestisje. For null til hundre på 4,5 har vel ikke en unikt, uimotståelig appell lenger?
Og det finnes etter hvert andre biler med alu-plattform og mye av overkroppen bygget i dette lettmetallet også.
Det skal bli spennende å se den. Og jeg må huske på å finne ut om denne kan selges under eget navn i Storbritannia nå. I sitt forrige liv hadde de stadig store problemer med navnet, for etter at Sunbeam Alpine kom i produksjon (1953-1975) var det Rootes som eide navnet.
Det problemet finnes forhåpentlig ikke mer, men det er vel ikke dermed sagt at bilen kommer til å selge som varme hveteboller, verken der eller i resten av verden.