-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Hyundai Getz
Hyundai Getz skal bli Norges mest solgte koreanske bil i småbilsegmentet og vil konkurrere direkte med Polo og Yaris.

Først publisert i BIL 9 - 2002.
Hyundai hevder at Getz er den første modellen de har utviklet spesielt med tanke på det europeiske markedet. Det som i første rekke skiller Getz fra mange andre småbiler, er at den er billigere, og den lanseres til priser som er fra 20.000 til 30.000 kroner under de fleste konkurrentene. Men det er snakk om en introduksjonspris som bare vil vare en kort tid. Prisene i Norge er mye lavere enn i andre land, og vil trolig bare holdes ut året.
Getz er en kompakt og godt pakket småbil med design som ikke vekker stor oppsikt. Den kommer med tre eller fem dører med motorer fra 62 til 105 HK. Neste år kan også den leveres med en ny dieselmotor med 80 HK. Getz er 3,81 meter lang, og korte overheng foran og bak gjør at den er veldig kompakt og dermed lett å parkere og snerten i trange gater. Det er kanskje ikke uten grunn at importøren tror bilen blir kvinnenes favoritt. En bybil med komfort og mye plass – gunstig priset og høyt sikkerhetsnivå – er noe kvinnelige bilkjøpere prioriterer.
Kjørekomforten er god. Fjæringen er myk og fører til god komfort selv på middels dårlig vei. Styringen er presis og ikke til å kjenne igjen fra tidligere småbiler fra Hyundai. Men interiøret har et billig plast preg. Setene gir god støtte og hva som virkelig imponerer er plassen i baksetet. Den store akselavstanden gir overraskende god plassutnyttelse. Selv med voksne i baksetet er det ikke nødvendig å flytte fortsetene så langt fram at man nærmest har rattet i kroppen. Det er god takhøyde og god sikt både til sidene og forover. Det er faste seter som særlig barn setter pris på.
Bilen har et normalt nivå når det gjelder sikkerhetsutstyr, med fire kollisjonsputer og ABS-bremser og elektronisk bremsekraftfordeler. Også den billigste modellen har sentrallås, skivebremser på alle hjul og elektriske vinduer. Mest solgte modell i Norge skal bli 1.3 GLS med fem dører. 1,3-literen yter 82 hk ved 5500 o/min. Det gir en toppfart på 163 km/t og akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 11,5 sekunder. Manuelt gear blir standard, men automatgear kan leveres.
Getz er en bybil med sin kompakte profil. Det er god plass og mye bil for pengene. Det som i første rekke skiller den fra mengder av andre små biler, er at den er mye billigere – så lenge det varer.
DETTE ER HYUNDAI Getz:
Lengde: 381,0 cm. Bredde: 166,5 cm. Høyde: 149,0 cm. Akselavstand: 245,5 cm. Sporvidde f/b: 145,0/144,0 cm. Tankvolum: 45 liter.
Forbruk i følge 99/100/EU.