-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Beistet fra Brabus
Brabus innfrir ønskene til de som ønsker den bøseste SUV-coupéen på markedet.
Syns du mesteparten av det fra Frankfurt-utstillingen har vært for puslete? Savner du en 850-hesters SUV-coupé, sier du?
Fortvil ikke! Brabus kommer til unnsetning!
Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret på alle dine problemer.
Ønsker du å sanke misunnelsesblikk og sjalusitanker fra alle i hyttefeltet på fjellet? Vil du ha det barskeste i Madlalia? Det råeste i Holmenkollen? Det villeste i Fjellveien?
Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret.
Vil du erte på deg en samlet miljøbevegelse? Vekke alle fugler i nærområdet med et knappetrykk? Eller skremme fanden på flatmark?
Ja, du skjønner vel hvor jeg vil hen.
Basert på den allerede ville Mercedes-AMG GLE63 Coupé, er Brabus-utgaven skrudd opp til 11.
850-navnet kommer selvsagt av effekten på 850 hestekrefter, og dreiemomentet er ikke akkurat småtteri det heller:
1450 Newtonmeter!
Dette skyver det tyske beistet fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder, og har en (elektronisk begrenset!) toppfart på 320.
For å få til dette har Brabus boret opp motoren fra 5461 til 5912 cm³, montert større turboer, nytt eksossystem og nytt luftinntak (i karbon, naturligvis).
Felgene er 23 tommer store – eller «king-sized» som Brabus selv kaller de – og modifisert luftfjæring gjør at bilen sitter 35 millimeter nærmere bakken enn en, eh, «vanlig» AMG GLE63 Coupé.
Eksteriøret er rikt utsmykket med aerodynamisk fordelaktige biter i karbonfiber, og interiøret kledt om i Brabus’ fineste skinn.
Og for at du ikke skal glemme hvilken bil du kliver inn i om morran, lyser Brabus-logoen opp dørtersklene.
Selvsagt.
Den nevnte miljøbevegelsen får frysninger på ryggen bare de tenker på disse tallene, men noen har kanskje akademisk interesse av å vite de likevel:
Oppgitt forbruk og utslipp på blandet kjøring: 1,19 liter per mil, og 278 gram CO2.