-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Beistet fra Brabus
Brabus innfrir ønskene til de som ønsker den bøseste SUV-coupéen på markedet.
Syns du mesteparten av det fra Frankfurt-utstillingen har vært for puslete? Savner du en 850-hesters SUV-coupé, sier du?
Fortvil ikke! Brabus kommer til unnsetning!
Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret på alle dine problemer.
Ønsker du å sanke misunnelsesblikk og sjalusitanker fra alle i hyttefeltet på fjellet? Vil du ha det barskeste i Madlalia? Det råeste i Holmenkollen? Det villeste i Fjellveien?
Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret.
Vil du erte på deg en samlet miljøbevegelse? Vekke alle fugler i nærområdet med et knappetrykk? Eller skremme fanden på flatmark?
Ja, du skjønner vel hvor jeg vil hen.
Basert på den allerede ville Mercedes-AMG GLE63 Coupé, er Brabus-utgaven skrudd opp til 11.
850-navnet kommer selvsagt av effekten på 850 hestekrefter, og dreiemomentet er ikke akkurat småtteri det heller:
1450 Newtonmeter!
Dette skyver det tyske beistet fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder, og har en (elektronisk begrenset!) toppfart på 320.
For å få til dette har Brabus boret opp motoren fra 5461 til 5912 cm³, montert større turboer, nytt eksossystem og nytt luftinntak (i karbon, naturligvis).
Felgene er 23 tommer store – eller «king-sized» som Brabus selv kaller de – og modifisert luftfjæring gjør at bilen sitter 35 millimeter nærmere bakken enn en, eh, «vanlig» AMG GLE63 Coupé.
Eksteriøret er rikt utsmykket med aerodynamisk fordelaktige biter i karbonfiber, og interiøret kledt om i Brabus’ fineste skinn.
Og for at du ikke skal glemme hvilken bil du kliver inn i om morran, lyser Brabus-logoen opp dørtersklene.
Selvsagt.
Den nevnte miljøbevegelsen får frysninger på ryggen bare de tenker på disse tallene, men noen har kanskje akademisk interesse av å vite de likevel:
Oppgitt forbruk og utslipp på blandet kjøring: 1,19 liter per mil, og 278 gram CO2.