-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishi Grandis 2.4: For små storfamilier
Familien kan ha inntil seks medlemmer, som alle har det rimelig rommelig om bord, hvis sjåføren ikke er av de lengste.
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Mitsubishi Grandis kjennetegnes av et langt og velproporsjonert ytre og et funksjonelt og oversiktlig indre. Grandis viser sin grandiositet med glimrende seteløsninger som gir god benplass og stor fleksibilitet. Med seks seter er det rikelig plass i både lengde og bredde på seterad én og to, dårligere sittekomfort i seterad tre, men her kommer fleksibiliteten til sin rett. De to bakerste setene kan hver for seg klappes sammen og felles ned i gulvet, enkelt og gjerne med én hånd. Med en slik løsning er bagasjevolumet tilsvarende fleksibelt, avhengig av om du har behov for fire, fem eller seks seter.
Det store ankepunktet mot Grandis, er sjåførens sittekomfort. Hvorfor i all verden har dere ikke lagt inn lengderegulering av rattet, Mitsubishi? Ved å spare rundt regnet en hundrelapp i materialkostnader, har dere samtidig sørget for å stryke alle langbeinte personer fra listen over potensielle kunder. For undertegnede, som er tildelt et par undersåtter som er litt mer enn normalt lange, er det ikke mulig å finne en komfortabel sittestilling. Enten må jeg velge riktig avstand til ratt og gearspak, og sitte med knærne opp i dashbordet, eller jeg må prioritere behagelig og riktig avstand til pedalene og sitte med strake armer.
I dag er 2,4-liter med 165 hk eneste motor, og startprisen er 369.900 kroner. Vår prøvebil er toppmodellen Intense, med automatgear, som forklarer den høyere prisen. Dieselmotor kommer i slutten av 2005.
Mitsubishi Grandis 2.4 SMAT:
Pris: kr. 404.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 2378 ccm. 121 kW (165 hk) v/6000 o/min. 217 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 475 x 180 x 165 cm. Akselavstand: 283 cm. Egenvekt m/fører: 1710 kg. Tillatt totalvekt: 2250 kg.
Dekk: 215/60TR16.
Bagasjerom: 320-1545 liter (VDA).
Tankvolum: 65 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 10,7 sek.
Toppfart: 200 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,93 l/mil.
CO2-utslipp: 221 g/km.