-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dobler porteføljen
Flere detaljer om Lucids andre
Det er gått et år siden Lucid ga oss første glimt av sin kommende SUV. Nå har de vist Gravity i produksjonsdrakt og offentliggjort flere detaljer om modellen som skal på markedet i 2024.
Du finner Lucid Studio på Karl Johansgate i Oslo hvor du kan ta en nærmere titt på deres Air. Gravity får du neppe se der på en stund ennå. Det vi foreløpig vet er at den skal på markedet i løpet av 2024.
Men du skal få litt mer informasjon enn vi hadde da vi omtalte Gravity Concept for et års tid siden. Som at bilen får en rekkevidde på over 70 mil i sin mest effektive versjon og at den skal koste under 80.000 dollar. Skjønt disse verdiene gjelder ikke samme bil.
900 volt
Gravity er bygget på en ny plattform, men den har tilsvarende 900-volts arkitektur som Air som under optimale forhold lar deg lade 32 mil på et kvarter.
I første omgang skal Gravity leveres med en motor på hver aksel og firehjulsdrift. Motorene har en samlet effekt på over 800 hester og Lucid oppgir 0-60 mph (96 km/t) på 3,5 sekunder.
Bilen kan utstyres med adaptive dempere og luftfjæring, den får ifølge Lucid en nyttelast på 725 kg og kan trekke tilhengere på inntil 2,7 tonn!
Gravity har designtrekk vi kjenner igjen fra Air, men er høyere og får en mer praktisk takbue som tillater tre seterader. Ifølge produsenten er dette den mest effektive 3-raders SUV på markedet med en luftmotstands-koeffisient på 0,24.
Widescreen
Innendørs finner vi et 34-tommers kurvet display øverst på dashbordet. Rattet er tilnærmet flatt på topp og bunn og utstyrt med to haptiske touchpads. Utformingen er gjort for å gi bedre sikt til instrumentpanelet.
De fleste innstillinger gjøres på en 12,6-tommers berøringsskjerm på dashbordet eller på rattet, men det er også fysiske brytere og knapper for viktige funksjoner som volumkontroll og klimaanlegg.
Tre seterader med plass til syv blir standard i Gravity, men en 6-seters versjon med "kapteinseter" i andre rad kommer på et senere tidspunkt. Når tredje seterad legges ned får man et flatt gulv i bagasjerommet.
Frunken har en kapasitet på 115 liter og kan utstyres med en benk og koppeholdere.
Gravity har en lengde på 504 cm, en bredde på 222 cm og en høyde på 166 cm over en akselavstand på solide 303,5 centimeter. Lucid oppgir en bagasjekapasitet på inntil 3170 cm3, men det gjelder antagelig med seter og rygger nedlagt og lasting til taket.