MELLOMLANG: Rekkevidden til Suzuki e Vitara er oppgitt til 41,2 mil. Modellen i kompakt-SUV-segmentet er en av få med firehjulsdrift.

Offentliggjør prisene:

Hundrelappen billigere

Suzuki e Vitara er hundrelappen under Toyota-konkurrenten for innstegsmodellen med firehjulsdrift.  

Publisert Sist oppdatert

Kompakt-SUV-en Suzuki e Vitara er første elbil fra merket. I dag har Suzuki-importør RSA offentliggjort prisene for bilen.

Suzukien kommer kun med firehjulstrekk og startprisen er satt til 334.500 kroner, for innstegsmodellen Basecamp. Denne er godt utstyrt, de fleste kjøreassistenter er for eksempel på plass i grunnutgaven.

Snowtrail-varianten koster rundt 20.000 kroner mer, 354.900 kroner.  

Da tilkommer blant annet panoramatak, 360-graders ryggekamera, adaptive hovedlys, bedre lydanlegg, 10-veis elektrisk justerbart førersete og kjøreprogrammer for vanskeligere føreforhold.

Med hengerfeste (19.989 kroner) og vinterhjul (22.900 kroner) blir ut-av-butikk-prisen ifølge konfiguratoren minst 385.700 kroner for toppmodellen.  Dette er før frakt og klargjøring, normalt drøyt 10.000 kroner.

Konkurrent

I april slapp Toyota prisen sin Urban Cruiser, som er bygget på nettopp Suzuki e Vitara.  

Suzuki og Toyota har eierandeler i hverandre og samarbeider om bilutvikling. e Vitara og Urban Cruiser deler en rekke spesifikasjoner. 

Det er Suzuki som har stått for utviklingen av modellen. 

Toyota Urban Cruiser kommer, i motsetning til Suzukien, med for- og firehjulstrekk.

Suzuki e Vitara har avanserte firehjulstrekk-funksjoner.

Prisen for Urban Cruiser med firehjulsdrift starter på 334.600 kroner, før utstyr og avgifter - altså 100 kroner mer enn Suzuki e Vitara!

  – Med Suzuki e Vitara får kundene markedets beste pris på en helelektrisk SUV med 4x4. Vi er stolte av å tilby en bil som kombinerer pålitelighet, høy komfort, avanserte løsninger, høy bakkeklaring og ikke minst Suzukis suverene firehjulstrekkteknologi, til en pris som virkelig gjør elektrisk SUV tilgjengelig for flere, sier Lars Havre, salgssjef for Suzuki Norge i en pressemelding.

Til BilNorge opplyser han at importøren har kjørt en Suzuki e Vitara "Norge rundt" og hatt 70 møter med forhandlere.

-Vi har snakket med et sted mellom 1200 og 1500 Suzuki-eiere. Det er generelt mange som venter på en SUV i kompaktklassen med skikkelig 4x4 system. Vi forventer mye kontrakt skriving i ukene som kommer.

BilNorge prøvekjørte Suzuki e Vitara i april. Her kan du lese mer om bilen - og om hva vi mener om den.

Utstyr på toppmodellen

Toppmodellen Snowtrail og har følgende utstyr utover Basecamp-utstyrsnivået:

  • 19 tommer mørke aluminiumsfelger
  • 10-veis elektrisk justerbart førersete,
  • Ambient stemningsbelysning
  • Adaptive fjern- og hovedlys
  • Ikonisk 3-punkts LED matrix
  • Trådløs mobillading
  • Stemmestyring
  • INFINITY by Harman lydsystem med subwoofer
  • Oppvarmet ratt og frontrute
  • 10.25-tommers skjerm og 10.1-tommers senterskjerm
  • Apple CarPlay og Android Auto
  • 360 graders kamera
  • Glasstak

Alle Suzuki e Vitara leveres understellbehandlet i Norge. 

Powered by Labrador CMS