-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Hvis 218 hester er for lite
Hvis den nye Mercedes-Benz C320 med 218 hk blir for slapp, så ikke fortvil. Om ikke lenge kommer det spesialutgaver fra AMG, men først ute er tyske Brabus med sin C V8 basert på den nye C-klassen.
Ved slike hastigheter er aerodynamikken viktig, og Brabus har laget elegante front- og hekkspoilere for å holde bilen presset til bakken i høye hastigheter. Selvsagt er det også viktig å kunne stoppe raskt når man flakser av gårde på autobahn, og bremseskivene måler hele 355mm foran og 300mm bak. Store 19-tommers felger påmontert dekk i dimensjon 235/35 ZR19 fremme og 265/30 ZR19 bak, sørger for å gi kjøremaskinen optimalt grep. Bremsene tar hensyn til at bilen er utstyrt med elektroniske hjelpemidler som ABS, ASR og ESP.
Også interiøret bærer preg av at dette er en spesiell bil. Sportsseter med mykt Brabus Mastik lær gjør at du følger deg vel i det sporty førersetet. Og for sikkerhets skyld, dersom uhellet skulle være ute, kommer Brabus C V8 med et sportsratt med innebygget airbag. Små detaljer som aluminiums-pedaler og -gearknapp setter prikken over ien.
I Tyskland får bilen en pris på 179.800 mark. Omgjort til norske forhold betyr det rundt 1,5 millioner kroner. Men du må nok dra til Tyskland å sette deg på venteliste dersom du ønsker å skaffe deg en!
Av Terje Ringen – bilnorge.no