-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spesial på spesialen
Hyundai er i ferd med å utvikle en spesialutgave av sin sporty i30 N, men mer effekt får den neppe.
Det er jo flere måter å forbedre en bils kjøreegenskaper på, uten å sette inn en sterkere motor. Man kan for eksempel redusere vekten, og det er den metoden Hyundai benytter her.
Hyundais utviklingssjef, Albert Biermann, var tidligere sjef for BMW M, så dette er et fag han behersker godt.
Han forteller at de er i ferd med å utvikle en spesialutgave av i30 N med redusert vekt. Det oppnås ved å montere panser i karbonfiber, lette spesialfelger og lettere seter.
Bilen får i tillegg noen aerodynamiske detaljer som er på plass på dette testeksemplaret.
Biermann har sagt at motoren er den samme som i en ordinære i30 N Performance, hvilket innebærer 275 hestekrefter og et dreiemoment på 353 Newtonmeter (378 Nm med overboost).
Han har også røpet at bilen skal debutere senere i år som 2020-modell.
Prototypen er utstyrt med en lavere frontsplitter, nye sideskjørt og en bakfanger med mer markant diffuser enn på en vanlig i30 N. Setene på testbilen er tildekket for ikke å bli avslørt.