-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hyundais racing-visjon
Dette tipper snart. Nå har også Hyundai kommet med sitt Vision Gran Turismo-forslag. De begynner å se ut som de er kommet ut av samme formen alle sammen.
Det er mulig det er Kazunori Yamauchis skyld. Kanskje har han akkurat de samme fantasiene som jeg hadde for et par hundre år siden da jeg satt og tegnet racerbiler i margen på kladdebøkene i skoletimene.
De så sinnssykt futuristiske ut alle samme, og uten særlig variasjon.
Yamauchi har kjørt racerbiler i gamle dager. Han har, tror jeg, faktisk en klasseseier på Nürburgring, men en ellers ganske ubemerkelsesverdig karriere der.
Som sjef for Polyphony har han derimot fått frem mye bemerkelsesverdig. En rekke biler, både fullskala og «bare» virtuelle, til Gran Turismo eventyret på Play Station.
Men jeg har en mistanke om at han står bak en rekke av de forskjellige innslagene som er kommet fra stadig flere bilfabrikker, og som ser stadig likere ut.
Le Mans 2025?
Hva skal vi si er fellesnevneren? Drømmen om Le Mans 2025, og så har noen satt seg på forslaget slik at det tyter utover til alle kanter.
Det siste bidraget ser du her, og det kommer fra Hyundai. De skal jo lansere sin egen sportslige serie, som skal hete N – muligens fordi de har en utviklingsavdeling i industriparken ved Nürburgring.
Og når de kaller denne, som skal vises fullskala i Frankfurt, for N 2025, er det åpenbart at de ser fremtiden slik.
Hjelp, sier jeg – den vil ikke jeg være med på. Ikke bare fordi bilkonseptet er helt feil for ti år frem i tiden, men mest fordi det er så komplett uoriginalt i forhold til de Gran Turismo vi har vist dere tidligere.
Tenk om noen trosset fetish-tankegangen til Kazunori Yamauchi og foreslo noe helt originalt. En speisa T-Ford, en Lotus Se7en med attitude, eller gjenopplive Stan Mott’s Cyclops - der snakker vi virkelig original!
Selv er jeg tilbake på gamle dagers GTA. Bilene er i hvert fall ikke like forutsigbar fjutschur.