-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Hyundai Tuscon hybrid N-line
Det er en bil som har havnet utenfor radaren til norske bilkjøpere. I løpet av fjoråret var det bare 370 nordmenn som gikk til Hyundai-forhandleren for å kjøpe SUV-en Tuscon. Det ga en beskjeden 67. plass på listen over de mest populære bilmodellene.
Først publisert i bladet Bil 2-2020.
Selv om Tucson per definisjon er en hybrid, er det ladbare alternativer kundene står i kø for å kjøpe, enten en plug-in-hybrid eller en av de kommende el-SUV-ene.
Tucson er en såkalt mildhybrid med et 48 volt-system, kombinert med en 1,6-liters dieselmotor på 136 hk. Hybridsystemet gir en viss form for regenerering når du bremser og en avansert start- og stoppfunksjon, som trer i kraft bare du tenker tanken på å stoppe.
N-line betyr sporty designelementer. Det er ikke noe feil med det, men bilen er fortsatt litt for «main stream» til at man gidder å snu seg etter den.
God plass
Jeg må innrømme at jeg ble litt glad i bilen i løpet av uken jeg kjørte den. Det var glatt, mørkt og kaldt da jeg kjørte den. Dermed fikk jeg glede av firehjulstrekksystemet, som hjalp meg opp bratte kneiker jeg aldri verden ville klart å forsere med en tohjulstrekker.
Det kan virke som en bagatell, men jeg har blitt avhengig av rattvarme i bilene jeg kjører på vinterstid. Det er noe Hyundai gjerne putter inn i sine biler, uansett størrelse. Jeg savner det hver gang jeg kjører en bil uten.
Gammelmodig
Tucson er lett på rattet, for lett vil noen si, men ved småkjøring er det en fryd å ratte bilen.
SUV-en er utstyrt med Hyundais dobbeltclutch-kasse, som står fint til bilen. Jeg har ingenting å utsette på denne. Girskiftene skjer relativt sømløst – og viktigst – skiftene kommer på rett tidspunkt.
Prisen på testbilen bikker en halv million, som blir litt stivt for en moderat motorisert crossover.
Vi synes: