-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Toyota realiserer konsept
På fjorårets Paris-utstilling overrasket Toyota med en kompakt crossover de kalte C-HR Concept. Nå er den godt inne i realiseringsfasen.
Dette er en bil som skal inn i en klasse som har fått stadig flere modeller de siste årene.
Nissan var tidlig (kanskje først) ute med Juke, før Mini lanserte sin Countryman. Opel Mokka hører hjemme i dette beitet, og hittil i år har vi kjørt to spennende debutanter i klassen, Mazda CX-3 og Honda HR-V.
Økt interesse
Salget av kompakte SUV-er er i rask vekst i Europa, og nå kan det se ut som Toyota vil ha sin del av kaka. Ikke så rart – når konsernet slåss om å være verdens største bilprodusent, må man være bredt representert.
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, har våre fotografer greid å relatere den til C-HR Concept. De to sidedørene til konseptbilen er forvandlet til fire på produksjonsutgaven – noe annet var heller ikke å vente.
Ellers er mye av designen fra konseptet videreført over i den endelige bilen.
Design avgjørende
Siden dette er en bil for massene, får vi håpe de er mer forsiktige med designen enn de har vært de siste par årene. Juke er jo en bil som enten elskes eller hates, så Toyota bør trekke lærdom fra Nissans erfaring.
Får Toyota Norge viljen sin – og det er vel ingen grunn til å tro noe annet – får også denne modellen hybrid drivlinje, som konseptbilen fra Paris. Og kanskje et diesel-alternativ, skjønt når de kan klare seg uten diesel på RAV4, vil nok det gå utmerket også i denne mer kompakte klassen.
Det spekuleres i lansering i 2016 eller 2017, men det vil nok ingen i Toyota-organisasjonen snakke om. De holder kortene tett til brystet til bilen står visningsklar et eller annet sted.