-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyota realiserer konsept
På fjorårets Paris-utstilling overrasket Toyota med en kompakt crossover de kalte C-HR Concept. Nå er den godt inne i realiseringsfasen.
Dette er en bil som skal inn i en klasse som har fått stadig flere modeller de siste årene.
Nissan var tidlig (kanskje først) ute med Juke, før Mini lanserte sin Countryman. Opel Mokka hører hjemme i dette beitet, og hittil i år har vi kjørt to spennende debutanter i klassen, Mazda CX-3 og Honda HR-V.
Økt interesse
Salget av kompakte SUV-er er i rask vekst i Europa, og nå kan det se ut som Toyota vil ha sin del av kaka. Ikke så rart – når konsernet slåss om å være verdens største bilprodusent, må man være bredt representert.
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, har våre fotografer greid å relatere den til C-HR Concept. De to sidedørene til konseptbilen er forvandlet til fire på produksjonsutgaven – noe annet var heller ikke å vente.
Ellers er mye av designen fra konseptet videreført over i den endelige bilen.
Design avgjørende
Siden dette er en bil for massene, får vi håpe de er mer forsiktige med designen enn de har vært de siste par årene. Juke er jo en bil som enten elskes eller hates, så Toyota bør trekke lærdom fra Nissans erfaring.
Får Toyota Norge viljen sin – og det er vel ingen grunn til å tro noe annet – får også denne modellen hybrid drivlinje, som konseptbilen fra Paris. Og kanskje et diesel-alternativ, skjønt når de kan klare seg uten diesel på RAV4, vil nok det gå utmerket også i denne mer kompakte klassen.
Det spekuleres i lansering i 2016 eller 2017, men det vil nok ingen i Toyota-organisasjonen snakke om. De holder kortene tett til brystet til bilen står visningsklar et eller annet sted.