-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Impreza WRX STI – Adrenalinkick!
Selv i godt voksen alder blir man av og til fryktelig leken. Spesielt når leketøyet er gateversjonen av Petter Solbergs blå kruttønne. Subaru Impreza WRX STI
Det ble en lang vei hjem den dagen vi hentet Imprezaen hos Subaru Norge. Og sjeldent har vi frydet oss så mye over svingete og bakkete norske landeveier. Vi la kursen opp gjennom Nittedalen og over til Jevnaker. Deretter bar det på vestsida av Randsfjorden opp til Dokka og videre til Fagernes. Den svingete oppstigningen til Golsfjellet var som en lek, og da vi klatret ned til Gol la vi likegodt veien oppom Geilo, over Dagali og ned Numedal til Kongsberg før vi sent på kvelden ankom Oslo. 56 mil med svingete landevei var barnemat for STIen.
Skapt for svinger
Bilen storkoste seg på veien. Det stive understellet sammen med brede dekk på "gullfelger" (225/45ZR17) gjør at den ligger klistra i svingene. Akselerasjonen er rå, spesielt etter at de første 4.000 omdreiningene er tilbakelagt. Da har du 343 Newtonmeter til din disposisjon mens maks hk-antall, 265, hentes frem ved 6.000 omdreininger. Du skal med andre ord bruke turtallsregisteret for å få glede av de enorme kreftene. Da er det kjekt at du får et pip-pip-pip og et hissig rødt lys på turtelleren når du nærmer deg grensa ved 7.300. For når 0 til 100 går unna på 5,5 sekunder, bør du holde blikket fokusert på veien foran deg.
Gearkassa er tettsteget slik at du raskt klatrer gjennom de seks trinnene. På svingete veier ble det mest bruk av 3. og 4. gear, noe som medførte at forbruket kom opp i 1,4 liter på mila. Dekorert i WRC-farger med godt synlige sponsormerker ble bilen lagt merke til over alt. Spesielt hos den yngre garde.
”Verdens fineste”
På Geilo, under bensin- og pølsepause, holdt en guttunge på å fly over styret på sykkelen ved synet av bilen. Han tråkket som besatt hjem for å hente kamera og kom andpusten tilbake og sa: ”Det der er verdens fineste bil. Jeg og kompisene mine lager en bok, og i den er det bare bilder av slike biler.”
Vi kan tendere til å være enige med guttepjokken. Hvis det er morsomt kjøretøy du er ute etter, er det lite i denne prisklassen som matcher Impreza WRX STI. Skal du ha en fornuftig familiebil bør du derimot se i helt andre retninger, for komfort og støynivå er så som så. Men hva gjør vel det når man skal more seg?