-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru Impreza 2.0 GL Automat
Impreza er ikke bilen du kjøper for plassens skyld. Firehjulsdrift, en harmonisk motor og en meget behagelig automatgearkasse gjør dette til en kjøremaskin.

Først publisert i BIL 11 - 1998.
Skulle vi bedømme Subaru Impreza – som er bygget på en forkortet Legacy-plattform – bare etter innvendig plass til passasjerer og bagasje, ville vi sagt at bilen er i dyreste laget. Men hovedgrunnen til at prisen på stasjonsvognen med automatgear spretter godt over 250.000 kroner, er det avanserte firehjulsdriftsystemet. Det er mer avansert enn de fleste konkurrenter kan vise til. Hvor mye av trekkraften som fordeles til for- og bakhjulene, bestemmes av en elektronisk styreenhet basert på signaler fra gasspjeldets åpningsvinkel, for- og bakhjulenes hastighet samt gearspakens posisjon. Under normal kjøring varierer prosentvis trekkkraftfordeling mellom for- og bakhjulene mellom 50/50 og 80/20.
Både bilen og automatgearkassen er bygget for firehjulsdrift i utgangspunktet. Det er ikke noe som er bygget om senere. I tillegg til de vanlige gearvelgertrinnene, finnes det en "Power"-knapp på gearspaken som forandrer automatkassens gearingsmønster slik at den gir raskere nedgearing ved akselerasjon. Dessuten finnes en "Hold"-bryter på midtkonsollen til bruk på glatt føre. Bilen tar da løs i andregear.
God kjørestilling
Førersetet har høyde- og vinkelregulering. Sitteputen kunne vært lenger, men sidestøtten er god, særlig i ryggen. Rattet har høyderegulering, slik at det er lett å finne en passende kjørestilling. Det er også lett å finne en god hvilestilling for begge bena.
Bagasjerommet er ikke er ikke blant de størst. Blant annet stjeler hjulkassene plass på hver side, men det er oversiktlig og lett å utnytte. Jekken finnes lett tilgjengelig bak et deksel på venstre side, mens reservehjulet (nødhjul, maks 80 km/t) ligger under gulvet. Bakseteryggen kan felles ned i 40/60-fordeling, og det er to hodestøtter bak. Hvis forsetene er okkupert av langbente personer, er det trangt i baksetet, alt for trangt for voksne personer. Takhøyden bak er akseptabel, foran er den enda et hakk bedre.
Kjørekomfort
Styringen er kontant og forutsigbar. Boxermotoren med to-liters volum og 16 ventiler går meget stille og så godt som vibrasjonsfritt. Fjæringen er noe stump og butt og den svelger skarpe ujevnheter dårlig. På slett asfaltvei er det derimot ingen ting å utsette på kjørekomforten. Det gjelder også om svingene kommer tett. På grov asfalt høres det noe romlestøy fra bakhjulene. En bakkeklaring på 16 cm og forholdsvis lang fjæringsvei, bidrar til at Impreza kan ta seg frem også på dårlige seterveier.
Interiøret er litt småkjedelig. Med tanke på at bilen opprinnelig ble lansert for seks år siden, er dette helt i tråd med normal japansk standard, men alt som trengs er der; to kollisjonsputer, elektriske vindusheiser, setevarme i begge forseter, sentrallås samt høydejustering av frontlysene, for å nevne noe fra den rikholdige listen. Det er også nok av steder å legge fra seg småsaker på. Medregnet hanskerommet er det hele fire lukkede rom rundt førerplassen, og i tillegg kommer dørlommene på hver side. De to personene i forsetene har ikke på noen måte grunn til å klage på plassforholdene.
SUBARU IMPREZA 2.0 GL Automat:
Motor: 4-sylindret boxermotor med en overliggende kamaksel pr sylinderrekke og fire ventiler pr sylinder. 1994 ccm. 85 kW (115 hk) v/5600 o/min. 172 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. Firetrinns automatisk gearkasse.
Bremser: Ventilerte skiver foran, tromler bak. ABS.
Dekk: 185/70TR14.
Mål: Lengde: 435,0 cm. Bredde: 169,0 cm. Høyde: 145,5 cm. Akselavstand: 252,0 cm. Sporvidde f/b: 146,0/145,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1275 kg. Tillatt totalvekt: 1720 kg.
Volum: Bagasjerom: 365 liter (VDA). Tank: 50 liter.
Aks. 0 - 100: 11,1 sek.
Toppfart: 174 km/t
Forbruk bykjøring: 1,30 l/mil
Forbruk landevei: 0,78 l/mil
Forbruk snitt: 0,97 l/mil
Pris: kr 263.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.