-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Elektrisk Infiniti-konsept
Ifølge Infiniti er det ikke "elbil" som skal være det første som slår deg når du ser LE Concept – men heller "dynamisk luksus".
En firedørs sedan som kombinerer kjøreglede med null utslipp – det er merkelappen som Infiniti har satt på sin helelektriske nykommer LE Concept i Paris.
Infiniti, som er Nissans luksusmerke, mer enn antyder at dette blir mer enn bare et konsept. I løpet av et par års tid regner de med at bilen er i salg på utvalgte markeder.
LE Concept er 470 cm lang, og understreker Infinitis tanker om at en nullutslippsbil ikke behøver å være identisk med en småbil.
Den opplyste logoen på grillen skjuler en ladekontakt hvor det er mulig å lade litium-ion-batteriene til 80 prosent i løpet av 30 minutter med hurtiglader.
Batteriene er plassert under gulvet i bilen, en løsning som Infiniti peker på som kompromissløs med hensyn til plass til passasjerer og bagasje samtidig som den bidrar til bilens lave tyngdepunkt.
Motoren yter 100 kW, tilsvarende 136 hk, sammen med et dreiemoment på velvoksne 325 Nm. Rekkevidden er antydet å ligge på omtrent 160 km med fulladet batteripakke.
LE Concept inngår også i et forsøk med induksjonsenergi for lading. Dette innebærer at bilen parkeres over en «ladepute» uten at det er nødvendig med tilkobling av kabel.