-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Infiniti QX4
Ønsker du en av de mest luksuriøse SUVene, er QX4 et godt valg.

Først publisert i BIL 5 - 2001.
QX4 har et særpreget design med en forholdsvis kraftig vinklet frontrute, flat taklinje og stigtrinn langs undersiden. Karosserisidene er laget av galvaniserte stålplater. Alle rutene er sotede med ekstra tetthet i bakre del av kupéen. Sammen med 17 aluminiumfelger og P245/65R17 dekk gir det et røft utseende.
Det røffe utseendet forsterkes av en 3,5-liters V6 motor med 240 hk. Kraften kanaliseres gjennom en myk, elektronisk styrt firetrinns automatkasse. QX4 kan kjøres med drift på to eller fire hjul, og for terrenget kan du i tillegg velge permanent firehjulstrekk med lavgear.
Kjøreopplevelsen på asfaltvei er mer lik en vanlig sedan enn SUV, mens off-roadegenskapene er myke og behagelige. QX4 er overraskende letthåndterlig i den tette Los Angeles-trafikken. Vel ute på freewayen kjører den fjellstøtt.
Bak rattet sitter du i et meget komfortabelt, ergonomisk, luksuriøst og meget sikkert miljø, kanskje det beste i klassen. Dørene har stor åpningsvinkel, og avslører et romslig interiør i skinn og lønnetre. Det elektrisk styrte og oppvarmede forsetet er bevegelig i alle tenkelige retninger, og skulle passe perfekt for alle kropper. Selvsagt kan du legge inn akkurat din favorittstilling i minnet. Rattet, som også er kledd i skinn og tre, gir en god følelse.
Med cruisekontroll, Infinitis eget navigasjonssystem og hjemmekommunikasjon med garasjeportåpner og lysbryter i tillegg til alt vanlig komfortutstyr, har QX4 det meste du vil forvente i luksuriøs bil som også takler terrengkjøring.
Infiniti QX4 gir en av de beste kombinasjonene av kjøreegenskaper og -glede på og utenfor vei i denne klassen. Samtidig byr den på luksus og komfort på nivå med det du forventer å finne i de fineste amerikanske mellomklasse-sedanene. Basisprisen er på 325.000 kroner ($35.500), mens prisen den velutstyrte modellen jeg kjørte var på 373.000 kroner ($40.800).