-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
C-X16 nærmere produksjon
I kledelig perlehvitt står en oppdatert versjon av Jaguars nytolkning av E-Type på bilutstillingen i Los Angeles.
Allerede da konseptbilen ble vist i Frankfurt tidligere i år var sjefsdesigner Ian Callum krystallklar på at C-X16 Concept skal bli virkelighet.
Når vi igjen møter bilen i Los Angles er det ingen tvil om at det jobbes raskt med å komme seg nærmere produksjon.
Den mest åpenbare beskrivelsen av C-X16 er vakker – og den er da også noe som ikke kan tolkes som noe annet enn en retroflørtende modernisering av legenden E-Type.
Under skallet er det imidlertid alt annet enn Retro. Her finner vi en kompressormatet treliters V6er sammen med en elektrisk motor som er bygget inn i den åttetrinns girkassen.
Denne kombinasjonen produserer friske 468 hestekrefter og 685 Newtonmeter.
På den måten skal 0-100 gå unna på rundt 4,5 sekunder.
Fremdeles er det slett ikke sikkert at hybriddrivlinjen faktisk blir med helt inn i produksjonen – men når man ser hvor mange hybridbiler som ble vist i LA – vil man nok strekke seg langt for å kunne oppnå det.
En annen ting som også kan komme til å forsvinne, er sideåpningen av bakluken. Den er veldig E-Type, men kanskje ikke like praktisk når det kommer til stykket.