-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Jaguar X-Type 2.0 D: Diesel-katten
Det tar litt tid å venne seg til det – katten drikker diesel.
Først publisert i BIL 12 - 2003.
For bare et par år siden var det knapt noen som kunne tro at en Jaguar ville komme med dieselmotor, bortsatt fra noen få innvidde. Først ut er altså X-Type med Fords 2,0-liter under panseret. Neste katt ut, til våren, er S-Type som får Ford/PSA-gruppens helt nye 2,7- liters V-sekser.
Her i X-Type er en velkjent motor sydd sammen med et velkjent chassis, og kjøremessig er resultatet upåklagelig. Motoren må ha turtall over 1500 o/min. før den sparker fra – og da drar den hele veien til 4000 o/min. 2,0-literen øker ikke akkurat adrenalinstrømmen – vi forventer jo at en jaguar løper fort – men et null-til-hundre-tall under ti sekunder er absolutt tilfredstillende. Noe høyere støy ved kaldstart er sikkert uvant for den tradisjonelle Jaguar- eier, men på plussiden kan han/hun notere at drivstoffkostnadene holdes nede. Fabrikkens gjennomsnittsforbruk ligger på beskjedne 0,56 l/mil, og vårt gjennomsnitt med mye bykjøring viste respektable 0,86 l/mil.
Executive-utstyr, som betyr ca. 20.000 kroner høyere pris, innebærer blant annet automatisk klimaanlegg (ikke bare manuelt), lettmetallfelger, cruise control kombinert med multifunksjonsratt i skinn, el-vindusheiser bak og midtarmlener foran og bak. Dieselversjonen leveres ikke med firehjulstrekk.
Jaguar X-Type 2.0 D:
Pris: kr. 365.700,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1998 ccm. Effekt: 96 kW (130 hk) v/3800 o/min. Dreiemoment: 330 Nm v/1800 o/min.
Mål: Lengde: 467 cm. Bredde: 179 cm. Høyde: 139 cm. Akselavstand: 271 cm.
Dekk: 205/55HR16.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1505 kg. Tillatt totalvekt: 2045 kg.
Bagasjerom: 452 liter (VDA).
Tankvolum: 61 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 9,9 sek
Toppfart: 201 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,56 l/mil
CO2-utslipp: 149 g/km
Konkurrentene: Audi A6 1.9 TDi, Rover 75 2.0 CDT, Ford Mondeo 2.0 TDCi, Opel Signum 2.2 DTi.