-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Jaguar S-Type Sport
Ikke lenge etter introduksjonen av sin lille X-Type fortsetter Jaguar sin sjarmoffensiv mot yngre kjøpere. Denne gang er det en sporty utgave av S-Typen som ser dagens lys. Skjønt noen direkte sportsbil er den ikke. Til det er endringene for små.

Noe av det første man legger merke til på S-Type Sport er at de forkrommede detaljene er fjernet. Det gjelder rundt grillen, på støtfangeren og skiltplaten hvor krom er erstattet med bilens lakkfarge. Nye 18-tommers felger fra BBS fortserker ytterligere dette inntrykket. Men dersom du hadde forventet at en sportsutgave skulle ha store sideskjørt og heftige spoilere blir du skuffet.
S-Type Sport leveres med to motoralternativer; en 3-liters V6 som yter 240hk og en 4-liters V8er med 281 hester. Med den minste motoren kombinert med manuell 6-trinns gearkasse går 0-100 km/t unna på snaue 7 sekunder og toppfarten er oppgitt til 235 km/t. Storebror, som kun leveres med automatgear, klarer den samme akselerasjonsprøven på 6,6 sekunder og har en toppfart på 240 km/t. Siden motorene ikke er spesielt trimmet og sportsutgaven ikke er blitt lettere, er ytelsene identiske med de som finnes på standard versjonen av S-Type med tilsvarende motorer. Stivere fjæring skal imidlertid gi spesialutgaven bedre kjøreegenskaper for aktive sjåfører.
Innvendig har S-Type Sport fått seter med bedre sidestøtte. Detaljer i lønnetre kombinert med mørkere farger forsterker inntrykket av en sporty bil. Standardutstyret inkluderer blant annet 8-veis elektrisk justerbare skinnseter og –ratt samt klimaautomatikk.
Så spørs det om de små endringene på S-Type Sport er nok til å friste den unge delen av publikummet når den kommer i salg til våren. De fleste vil nok i alle fall vente til prisene på X-Type foreligger, for S-Type er ingen billig bil. Standard utgaven starter på 700.000 med 3-liter og den bikker millionen med V8er. Og produsenten lover at S-Type Sport blir enda dyrere.
Stort bilde av Jaguar S-Type Sport
Av Terje Ringen – bilnorge.no