-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vare- eller lastebil?
En periode har Bertel O. Steen Chrysler Jeep Norge AS solgt Jeep Grand Cherokee som lastebil. Nå får eierne av disse beskjed om at de kanskje kjører en varebil.

De aktuelle bilene ble godkjent av en av Statens vegvesens trafikkstasjoner som lastebil gruppe N2 i forbindelse med registrering på bakgrunn av dokumentasjon fra importør. Etter Vegdirektoratets syn avdekker dokumentasjon i ettertid at ombygging av bilene ikke tilfredsstiller de kravene som er fastsatt i kjøretøyforskriften.
- Vi ser nå nøye på dokumentasjonene i denne saken. Det er aktuelt å omgjøre godkjenningen av den forhøyede totalvekten. Ombygging i Norge medførte at disse bilene kom over 3,5 tonn – og de ble dermed klassifisert som lastebil gruppe N2. Nå viser det seg at fabrikanten DaimlerChrysler fraskriver seg ansvaret for ombyggingen og mulige konsekvenser av denne. En slik teknisk garanti er nødvendig for å kunne typegodkjenne bilen, sier Sigurd Olav Olsen, leder for kjøretøyseksjonen i Statens vegvesen Vegdirektoratet.
Statens vegvesen har nå sendt brev til de om lag 200 bileierne om at bilene kan bli omklassifisert til varebil gruppe N1. Eventuelle avgiftsmessige konsekvenser av et omklassifiseringsvedtak vil bli håndtert av Tollvesenet, men Statens vegvesen antyder at det kan bli aktuelt å sende et avgiftskrav på om lag 100 millioner til importør og forhandlere som har solgt bilene.
Vi har foreløpig ikke lykkes i å få noen kommentar fra importøren, men vil komme tilbake til dette så snart det er mulig.