-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volkswagen Jetta 2.0 FSI Sportline
Den nye Jetta er arvtakeren til Bora, som var arvtakeren til Vento, som var arvtakeren til gamle Jetta.
Først publisert i BIL 5 - 2006.
Jetta er Golf med rumpe, men noe mer også. Den markante grillinfatningen er hentet fra Passat, og gir et noe mer voksent preg. Faktisk er plassforholdene innvendig så gode at mange som vurderer Passat som sedan vil trives like godt i Jetta. Så kan man heller koste på seg en større motor eller en del ekstrautstyr for pengene man sparer. For det en Passat 1.6 Sportline med 115 hk koster, får man en Jetta 2.0 Sportline med 150 hk.
Med denne motoren er Jetta en morsom bil å kjøre, med godt bunndrag og masse krefter til forbikjøringer. FSI-teknologien innebærer direkteinnsprøytning, som skal gi bedre forbrukstall og ytelser. Ved kaldstart kan den virke som en dieselmotor, en moderne og godt isolert dieselmotor riktignok, men støyen og vibrasjonen er ganske merkbar. Med Sportline-pakken følger også 1,5 cm lavere fjæring, og dertil lavere dekkprofil. Dette gir også en del støy fra hjulene.
I forhold til Golf er akselavstanden den samme, det er bagasjerommet som merker de ekstra 34 centimetrene best. På papiret sluker bagasjerommet hele 177 liter mer bagasje, men Golf er en smule mer fleksibel på grunn av bakseteløsningen.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 299.250,-
Pris, prøvekjørt: kr. 332.700,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1984 ccm. 110 kW (150 hk) v/6000 o/min. 200 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 455 x 178 x 146 cm. Akselavstand: 258 cm. Egenvekt m/fører: 1319 kg. Tillatt totalvekt 1910 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 527 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 9,2 sek
Toppfart: 211 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,78 l/mil
CO2-utslipp: 187 g/km