-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volkswagen Jetta 2.0 FSI Sportline
Den nye Jetta er arvtakeren til Bora, som var arvtakeren til Vento, som var arvtakeren til gamle Jetta.
Volkswagen Jetta
Først publisert i BIL 5 - 2006.
Jetta er Golf med rumpe, men noe mer også. Den markante grillinfatningen er hentet fra Passat, og gir et noe mer voksent preg. Faktisk er plassforholdene innvendig så gode at mange som vurderer Passat som sedan vil trives like godt i Jetta. Så kan man heller koste på seg en større motor eller en del ekstrautstyr for pengene man sparer. For det en Passat 1.6 Sportline med 115 hk koster, får man en Jetta 2.0 Sportline med 150 hk.
Med denne motoren er Jetta en morsom bil å kjøre, med godt bunndrag og masse krefter til forbikjøringer. FSI-teknologien innebærer direkteinnsprøytning, som skal gi bedre forbrukstall og ytelser. Ved kaldstart kan den virke som en dieselmotor, en moderne og godt isolert dieselmotor riktignok, men støyen og vibrasjonen er ganske merkbar. Med Sportline-pakken følger også 1,5 cm lavere fjæring, og dertil lavere dekkprofil. Dette gir også en del støy fra hjulene.
I forhold til Golf er akselavstanden den samme, det er bagasjerommet som merker de ekstra 34 centimetrene best. På papiret sluker bagasjerommet hele 177 liter mer bagasje, men Golf er en smule mer fleksibel på grunn av bakseteløsningen.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 299.250,-
Pris, prøvekjørt: kr. 332.700,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1984 ccm. 110 kW (150 hk) v/6000 o/min. 200 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 455 x 178 x 146 cm. Akselavstand: 258 cm. Egenvekt m/fører: 1319 kg. Tillatt totalvekt 1910 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 527 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 9,2 sek
Toppfart: 211 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,78 l/mil
CO2-utslipp: 187 g/km