-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volkswagen Jetta 2.0 FSI Sportline
Den nye Jetta er arvtakeren til Bora, som var arvtakeren til Vento, som var arvtakeren til gamle Jetta.


Volkswagen Jetta
Først publisert i BIL 5 - 2006.
Jetta er Golf med rumpe, men noe mer også. Den markante grillinfatningen er hentet fra Passat, og gir et noe mer voksent preg. Faktisk er plassforholdene innvendig så gode at mange som vurderer Passat som sedan vil trives like godt i Jetta. Så kan man heller koste på seg en større motor eller en del ekstrautstyr for pengene man sparer. For det en Passat 1.6 Sportline med 115 hk koster, får man en Jetta 2.0 Sportline med 150 hk.
Med denne motoren er Jetta en morsom bil å kjøre, med godt bunndrag og masse krefter til forbikjøringer. FSI-teknologien innebærer direkteinnsprøytning, som skal gi bedre forbrukstall og ytelser. Ved kaldstart kan den virke som en dieselmotor, en moderne og godt isolert dieselmotor riktignok, men støyen og vibrasjonen er ganske merkbar. Med Sportline-pakken følger også 1,5 cm lavere fjæring, og dertil lavere dekkprofil. Dette gir også en del støy fra hjulene.
I forhold til Golf er akselavstanden den samme, det er bagasjerommet som merker de ekstra 34 centimetrene best. På papiret sluker bagasjerommet hele 177 liter mer bagasje, men Golf er en smule mer fleksibel på grunn av bakseteløsningen.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 299.250,-
Pris, prøvekjørt: kr. 332.700,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1984 ccm. 110 kW (150 hk) v/6000 o/min. 200 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 455 x 178 x 146 cm. Akselavstand: 258 cm. Egenvekt m/fører: 1319 kg. Tillatt totalvekt 1910 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 527 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 9,2 sek
Toppfart: 211 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,78 l/mil
CO2-utslipp: 187 g/km