-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Kepler Motion til Dubai
Økonomiske problemer på hjemmebane hindrer ikke Dubai i å arrangere bilutstilling fra 16. til 20. desember. Dit kommer blant annet Kepler med sin Motion.
Det blir interessant å se om kjøpelysten fortsatt er stor i Dubai, hvor ekstreme sports- og luksusbiler har funnet mange kunder de senere årene. En produsent som satser på det er Kepler, som nå utbasunerer verdenspremiere for sin nye toseter i ekstremklassen.
To motorer
Motion har firehjulsdrift gjennom et system de kaller Dual Powertrain Technology (DPT) med til sammen 800 hk.
Bak betegnelsen skjuler det seg en modifisert Ford EcoBoost twin-turbo 3,5-liters V6 som driver bakhjulene, uavhengig av en 250-hesters elmotor som driver hjulparet foran. Kepler lover en akselerasjon til 100 på like over 2,5 sekunder og en potensiell toppfart på 320 km/t.
Kepler Motors ble grunnlagt av Russ Wicks som er kjent for hastighetsrekorder, både på land og på vann. Bilen er designet fra scratch av et dedikert team med ingeniører og spesialister på aerodynamikk og utvikling.
Aktivt
Motion skal være et teknologisk mesterverk med bl.a. aktivt hjuloppheng, aktiv aerodynamikk, launch control og programmerbar traksjonskontroll. Lette materialer er benyttet i stor grad for å holde vekten på et minimum.
Heldigvis lover produsenten at bremsene fra StopTech i karbon og keramikk sørger for at stoppegenskapene står i stil med de øvrige ytelsene.
Kun 50 eksemplarer skal bygges, og det er kanskje tilstrekkelig i disse tider. De første leveranser starter våren 2011.