-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kias nye Europeer: Møt ED
Allerede i desember skal de første eksemplarene av Kias nye, og meget spennende, mellomklassebil være klar. Siden det blir en C-segment bil er det jo logisk at den heter ED.
Spøk til side. Den kommer sikkert til å få et annet navn. ED er det foreløpige kodenavnet på Kias nye mellomklassebil som skal trille ut av selskapets flunkende nye, ultra-fleksible fabrikk i Zilina, Slovakia.
Det vil si, bilene triller allerede ut – på tross av en del hikk i starten er fabrikken allikevel blitt ferdig flere måneder før tiden, slik at pilotproduksjonen kan gis meget bedre tid.
Grunnen til at kodenavnet er ED er fordi den er et Europeisk Design, fikk vi vite. Bilen er tegnet ved fabrikkens midlertidige designsenter rett utenfor Frankfurt (nå åpner de snart sitt eget, totalt atskilt fra Hyundai) og også, for en stor del, utviklet i Europa.
Så mange detaljer om modellen er ennå ikke oppgitt, men nå vet vi i hvert fall at den er 420 cm lang og sitter på en akselavstand på 265 cm.
Tøff-men-ikke-Røff er åpenbart styling temaet for modellen og som du ser av bildene ligger ceed – konseptbilen som debuterte i Geneve – slett ikke langt unna det endelige resultatet.
Ceed dukket opp på London-utstillingen igjen, slik at vi ble minnet om at nå kommer det snart noe godt.
ET skal debutere for offentligheten på bilutstillingen i Paris i slutten av september, og da skal vi også endelig få vite det endelige navnet. Og når det, og denne fem-dørs utgaven er klar begynner avleggerne å komme.
Foreløpig vet vi at i september neste år kommer det en stasjonsvogn, og et par måneder etter vil det komme en ganske sporty tre-dørs utgave. Regn med opp til to-liters motorer foreløpig.