-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Kia med ny storbil
Mens Hyundai kaller sin nye storbil for et konsept når den debuterer i Genève, er Kia allerede klar med sin produksjonsutgave til New York-utstillingen I påsken.
Det er ikke lenge siden vi viste dere den første skissen på i-Flow, Hyundais nye konseptbil som skal avdukes i Genève.
Nå dukker søsterbedriften Kia opp med en skisse som nesten ser ut som den er tegnet av den samme som ga oss Hyundai-antydningen, og forteller at dette skal bli den nye Optima, og at den skal presenteres på New York-utstillingen når den åpner den 2. april.
Optima, som heter Magentis på en rekke markeder, blant annet der den selges i Europa, har til nå vært teknisk identisk med Sonata fra moderfabrikken. Det er vel ingen grunn til at det skal endres, vitsen med å kjøre to merker parallelt, er jo nettopp å kunne få storskala-komponenter.
Men felles karosseri – det låter tvilsomt. Begge selskapene har sine svært selvstendige designavdelinger, med sine svært så selvstendige designsjefer.
Og selv om Hyundai/Kia har sitt eget designstudio i USA, er det mye i denne Kia-skissen som tyder på at masse av arbeidet er gjort i Frankfurt-studioet under ex-Audi-designer Peter Schreyer. Han har virkelig satt sitt preg på Kia-design de siste årene.
Men den nye modellen er i første rekke beregnet for USA-markedet, der skal den selges fra høsten. Til Europa og andre markeder kommer den først neste vår.
Det skal bli spennende å se om den norske importøren også vil se på denne nye mellomklassebilen. På norsk registreringsstatistikk finner vi så langt bare 130 Magentis (37 i 2008, én eneste en i fjor).