-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kia med ny storbil
Mens Hyundai kaller sin nye storbil for et konsept når den debuterer i Genève, er Kia allerede klar med sin produksjonsutgave til New York-utstillingen I påsken.
Det er ikke lenge siden vi viste dere den første skissen på i-Flow, Hyundais nye konseptbil som skal avdukes i Genève.
Nå dukker søsterbedriften Kia opp med en skisse som nesten ser ut som den er tegnet av den samme som ga oss Hyundai-antydningen, og forteller at dette skal bli den nye Optima, og at den skal presenteres på New York-utstillingen når den åpner den 2. april.
Optima, som heter Magentis på en rekke markeder, blant annet der den selges i Europa, har til nå vært teknisk identisk med Sonata fra moderfabrikken. Det er vel ingen grunn til at det skal endres, vitsen med å kjøre to merker parallelt, er jo nettopp å kunne få storskala-komponenter.
Men felles karosseri – det låter tvilsomt. Begge selskapene har sine svært selvstendige designavdelinger, med sine svært så selvstendige designsjefer.
Og selv om Hyundai/Kia har sitt eget designstudio i USA, er det mye i denne Kia-skissen som tyder på at masse av arbeidet er gjort i Frankfurt-studioet under ex-Audi-designer Peter Schreyer. Han har virkelig satt sitt preg på Kia-design de siste årene.
Men den nye modellen er i første rekke beregnet for USA-markedet, der skal den selges fra høsten. Til Europa og andre markeder kommer den først neste vår.
Det skal bli spennende å se om den norske importøren også vil se på denne nye mellomklassebilen. På norsk registreringsstatistikk finner vi så langt bare 130 Magentis (37 i 2008, én eneste en i fjor).