-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Første Kia på helt ny plattform
Kia og søsterselskap Hyundai er bedre rustet enn de fleste konkurrenter på elbilfronten. Men nå er de i ferd med å utvikle en modell som kan bli aktuell for svært mange.
Kia selger bra av e-Soul, og ifølge den norske importøren får de i tiden fremover også god tilgang til e-Niro som har generert lange ventelister.
BIL-TEST: Rekkeviddevinnerne
Men våre bilder viser en helt ny modell som skal avdukes i løpet av neste år, noe som innebærer at den neppe er på markedet før i 2022.
Vi møtte den som konsept på fjorårets Genève-utstilling under betegnelsen Imagine by Kia, og kollega Winding-Sørensen lot seg imponere over lekker design.
Hyundai har også en bil under utvikling – den møtte vi som 45 Concept i Frankfurt i fjor høst. Disse to modellene er først ut på en helt ny plattform utviklet for en ny generasjon elbiler.
Kia omtalte konseptet som en behagelig langturbil der komfort er satt i høysetet. De beskriver den som crossover i C-segmentet med egenskaper som kombinerer det beste fra stasjonsvogner og sportslige muskelbiler.
Den nye elbilplattformen nykommeren skal bygges på gir rom for kraftigere motorer, firehjulsdrift og vesentlig større batteripakker enn det Kia tilbyr i dagens modeller. Den skal også danne grunnlag for større SUV-er fra de to merkene i fremtiden.
De snakker om rekkevidde på opptil 800 kilometer per oppladning og mulighet for induksjonslading. Og de snakker om en bil som skal appellere til bredere målgrupper gjennom ytelser og kjøreglede, ikke bare på grunn av lang rekkevidde.