-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nok en Ceed?
Disse bildene tyder på at Kia er i ferd med å utvikle et nytt medlem til Ceed-familien.
I tillegg til Ceed kombi og stasjonsvogn har det koreanske konsernet presentert ProCeed og Ceed GT. Men nå ser det ut til at de er i ferd med å utvikle ytterligere et familiemedlem.
Selv om de fleste produsenter nøyer seg med én kompakt crosser, kan det virke som Kia vil ha flere. Man skulle tro at det kunne medføre innbyrdes kannibalisering.
I Europa har vi allerede Niro som leveres med alternative drivlinjer – alle elektrifiserte i større eller mindre grad. Og så har de jo Stonic, pluss at en helt ny Soul kommer neste år.
Ifølge våre kilder er det flere elementer som antyder at bilen på bildene er en Ceed-variant. Men det er ikke bare en Ceed med litt ekstra bakkeklaring som Cross-modellene til VW, den har også egne designelementer som gjør bilen unik.
Vi forventer ikke noe banebrytende – innvendig blir den nærmest identisk med øvrige Ceed-modeller. Og den vil trolig også bygges ved den slovakiske Kia-fabrikken.
Bilen kan bli en direkte konkurrent til Volkswagen T-Roc i et segment som er i rask ekspansjon med stadig nye konkurrenter.
Drivlinjene blir trolig de samme som for Ceed hvor innstegsmodellen har en 1,0-liters turbo med 120 hk, etterfulgt av en kraftigere 1,4-liter samt dieselmotorer på 1,6 liter.
Det skal bli interessant å se hva som dukker opp i produksjonsform etter hvert.