-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lamberti
Lamberti er et av de kitcar merkene jeg er litt i tvil om. På den ene siden jobber de med den type wannabe status som jeg godt kan klare meg uten. Hva er vitsen med en Cobra hvis det ikke er en Cobra? Eller hvorfor late som det er en Ferrari når det i virkeligheten er en råtten Fiero?
Det som er spesielt positivt er dels at de er i ferd med å lansere en take-off fra klassiske Austin Healey 3000 (og så spør du selvfølgelig hvorfor det er så meget bedre enn en Countach-replica – til hvilket jeg ikke har noe annet svar enn at en Austin Healey er så mye mindre flash enn en kvasi-GT 40. Dårlig argument, jeg er enig i det, men vi har vel alle våre små skuffer og hyller som vi deler ting inn i?) Selv om dette settet er basert på noe så lite inspirerende som Granada/Scorpio, så ikke glem at her er det motor det går an å gjøre mye med, og en opphengning med uavhengige bakhjul som er ganske progressiv. Jeg tror den kan komme til å gå ganske bra, og det begynner å bli et glimrende utvalg av donor-biler derfra. Chassis- og karosseri-sett til 5000 pund høres ganske bra ut.
Men den jeg virkelig faller for hos Lamberti er deres LS1. Foreløpig bare en prototype den også, men den er presentert på hjul, og ser helt vanvittig ut. En slik bil kunne Ferrari ha bygget for Le Mans i 70-årene hvis han bare hadde hatt fantasi til det. Denne har linjer både fra P3 og fra F 50, og det meste som er kommet mellom de to. Uten at det gjør noe, for den har fått sitt helt spesielle uttrykk.
Foreløpig er ikke de endelige spesifikasjonene klare, men når vi får høre at dekkvalget er 335/35 x 17 bak og 225/50 x 17 foran, høres det ut som man mener alvor. Og når de forteller at neste skritt i utviklingsarbeidet er å skohorne en 5,3 liters V12 motor (fra Jaguar selvfølgelig – de er egentlig ganske tilgjengelige i England, de maskinene) ned i motorrommet bak, aner det oss at vi har en ny Superbil på gang.
Og så kan vi lese spesifikasjonene på Lambo-klonene igjen, og vi finner ut at enorme dekk og V12 motorer ikke er nytt land for Lamberti. Slike verdier finner vi jo også i spesifikasjonene for, for eksempel, RD1-utgaven, mens Mirage, som er Countach-klonen nøyer seg med en Chevrolet V-åtter på toppen. Og les videre, så finner du at karosseriet også kan leveres i aluminium, i stedet for som tykke glassfiber-biter - og respekten øker enda mer.
Med andre ord, skal du absolutt ha en Lambo-etterlikning bør den være av Lamberti-kvalitet. Da virker det som om det er så bra at du kan henge skallet på veggen, som et maleri. Men skal det virkelig ta av, bør vi inn i LS1-land.