-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Klar for USA
Nå drar Konigsegg til Pebble Beach med de første bilene som uten videre kan kjøres lovlig på amerikanske veier.
Det er ikke første gang svenskene er på Pebble Beach. I fjor dro de dit med det de litt cheesy kalte Megacar – en spesialutgave av One-1.
I år er de litt kulere med navnevalget, heldigvis. De har med seg en Agera med etternavnet XS, etter at den blant annet har fått på den største hekkvingen noensinne, og med en Regera.
Begge skal delta både på McCall’s Motorworks Revival og på Quaile.
Ageraen heter egentlig Agera RS, men her har åpenbart eieren fått det som han vil. Et aero-utstyr som går uttapå alt vi tidligere har sett derfra – det er snakk om totalt 450 kg aerodynamisk marktrykk ved 250 km/t – og han har fått viljen sin når det gjelder karosserifarge også.
En helt spesiell «Karosserie Orange» med – for ordens skyld – diamantstøvmetalliceffekt og med gode kontrastinnslag av karbon. Svart Alcantara-interiør med oransje sømmer er også med på å vedlikeholde det utvendige uttrykket.
Den er for øvrig utstyrt med alle mulige arkade-tricks, CarPlay, USB-kontakter, G-kraft tracking og full A/C – selv om jeg ville tro at de fleste foretrakk den A/C-en man får når man fjerner karbon-taket.
Ellers snakker vi om 1160 hester fra en 5-liters twin-turbo, som sendes bakover gjennom den syv-trinns CIMA-kassa og så til Konigseggs egen trick-bakaksel som hindrer deg i å fordampe dekkene ved første aks-forsøk.
Svenskene selv sier at dette er en av de kraftigste full-homologerte, gate-tillatte produksjonsbilene i USA med det beste kraft/vekt-forholdet.
Og da blir det ikke så mye skryt som tilfaller Regera, bilen som ble presentert i produksjonsform på Geneve i år. Også denne med klarsignal fra amerikanske veimyndigheter nå, og ser litt mer beskjeden ut.
Men la deg ikke lure: her har vi verdens smarteste hybrid, med tre elmotorer (for bakhjulsdrift!) og en V8-motor som til sammen byr på 1500 hk. Uten å røyklegge området kan du forresten gjøre null til trehundre på 10 sekunder.
Toppfarten er på nordsiden av 400 km/t, og det tar ikke mer enn 20 sekunder før du ser starten på 400-feltet.
Regera er også full av elektroniske tricks – robotkarosseri for eksempel som gjør at dører og panser foran og bak åpnes og lukkes med fjernkontroll. Moro når du skal vise den frem i gata.
Monterey-Regeraen som er fløyet over står der i en spesiell Cherry Red-tone. De første produksjonseksemplarene er på kjøl i Ängelholm nå, og skal leveres tidlig neste år.
Her kan du faktisk fremdeles sette deg på listen – denne skal bygge i hele 80 eksemplarer.