-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Audis VdT-klokker
Før eller siden setter det topptunge styret for en bilfabrikk seg ned og sier Vi trenger noen accessoirer.

Når de sier slikt hos Audi, blir det ekstra tungt. Dels må da accessoirene speile Vorsprung durch Technik, og dels må de fortelle at dette er nok et resultat av en bedrift som er særdeles designstyrt.
Da kjøper man ikke en container Taiwan-klokker og stempler Audi og fire ringer et sted på urskiven.
Man starter hos sitt eget Concept Studio, noen mil sønnafor fabrikken, i München. Der lar man designkoordinator Artemis Karoussos tenke litt på oppdraget, før han henter inn Pia von Braun.
Spesielt er historien om merkets Square Chronograph imponerende, den har en utviklingshistorie som en bil, og akkurat som hos en bil spiller underleverandørene store roller.
Urverket kommer fra sveitsiske ETA, men det går gjennom solide modifikasjoner før det monteres. For eksempel er det utviklet et spesielt fett som demper bevegelsene på rotoren for å sikre en enda jevnere gange.
Man finner også patenter utviklet spesielt for dette produktet. For eksempel en mekanisme som gjør det meget enkelt å endre lengden på remmen med så lite som 0,8 mm på hver side, dersom man skulle ønske det.
Og det hele produseres utenfor huset, slik som skjer med korte serier spesialbiler også. Denne gangen finner vi fabrikken i Frankfurt am Main, den heter Sinn, og er kjent for spesial-ur.
Det er ingen grunn til å komme inn på de spesiell design- og konstruksjonsgrepene her (sannheten er at jeg er ikke helt hjemme i tysk urmakerspråk, for å si det sånn).
Men det er litt imponerende at i tillegg til å bli solgt gjennom Audis egen organisasjon og på internett, har Sinn klart å plassere klokken ut i spesialbutikker, der den åpenbart selger svært bra, og det ved siden av klokkemerker som er bedre kjent, og sikkert har en helt annen klang, enn Audi-klokker.
”Litt av en attest” sier Ulrike Dust som er ansvarlig for life style artikler hos Quattro GmbH. ”På denne måten kan vi få solgt design-budskapet vårt inn i andre miljøer enn det bilorienterte, og til og med få betalt for det”.
Hun har fått blod på tann, om ikke lenge vil du finne de mest uventede Audi-produktene på steder du overhodet heller ikke hadde ventet det.