-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Audis VdT-klokker
Før eller siden setter det topptunge styret for en bilfabrikk seg ned og sier Vi trenger noen accessoirer.

Når de sier slikt hos Audi, blir det ekstra tungt. Dels må da accessoirene speile Vorsprung durch Technik, og dels må de fortelle at dette er nok et resultat av en bedrift som er særdeles designstyrt.
Da kjøper man ikke en container Taiwan-klokker og stempler Audi og fire ringer et sted på urskiven.
Man starter hos sitt eget Concept Studio, noen mil sønnafor fabrikken, i München. Der lar man designkoordinator Artemis Karoussos tenke litt på oppdraget, før han henter inn Pia von Braun.
Spesielt er historien om merkets Square Chronograph imponerende, den har en utviklingshistorie som en bil, og akkurat som hos en bil spiller underleverandørene store roller.
Urverket kommer fra sveitsiske ETA, men det går gjennom solide modifikasjoner før det monteres. For eksempel er det utviklet et spesielt fett som demper bevegelsene på rotoren for å sikre en enda jevnere gange.
Man finner også patenter utviklet spesielt for dette produktet. For eksempel en mekanisme som gjør det meget enkelt å endre lengden på remmen med så lite som 0,8 mm på hver side, dersom man skulle ønske det.
Og det hele produseres utenfor huset, slik som skjer med korte serier spesialbiler også. Denne gangen finner vi fabrikken i Frankfurt am Main, den heter Sinn, og er kjent for spesial-ur.
Det er ingen grunn til å komme inn på de spesiell design- og konstruksjonsgrepene her (sannheten er at jeg er ikke helt hjemme i tysk urmakerspråk, for å si det sånn).
Men det er litt imponerende at i tillegg til å bli solgt gjennom Audis egen organisasjon og på internett, har Sinn klart å plassere klokken ut i spesialbutikker, der den åpenbart selger svært bra, og det ved siden av klokkemerker som er bedre kjent, og sikkert har en helt annen klang, enn Audi-klokker.
”Litt av en attest” sier Ulrike Dust som er ansvarlig for life style artikler hos Quattro GmbH. ”På denne måten kan vi få solgt design-budskapet vårt inn i andre miljøer enn det bilorienterte, og til og med få betalt for det”.
Hun har fått blod på tann, om ikke lenge vil du finne de mest uventede Audi-produktene på steder du overhodet heller ikke hadde ventet det.