-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audis VdT-klokker
Før eller siden setter det topptunge styret for en bilfabrikk seg ned og sier Vi trenger noen accessoirer.
Når de sier slikt hos Audi, blir det ekstra tungt. Dels må da accessoirene speile Vorsprung durch Technik, og dels må de fortelle at dette er nok et resultat av en bedrift som er særdeles designstyrt.
Da kjøper man ikke en container Taiwan-klokker og stempler Audi og fire ringer et sted på urskiven.
Man starter hos sitt eget Concept Studio, noen mil sønnafor fabrikken, i München. Der lar man designkoordinator Artemis Karoussos tenke litt på oppdraget, før han henter inn Pia von Braun.
Spesielt er historien om merkets Square Chronograph imponerende, den har en utviklingshistorie som en bil, og akkurat som hos en bil spiller underleverandørene store roller.
Urverket kommer fra sveitsiske ETA, men det går gjennom solide modifikasjoner før det monteres. For eksempel er det utviklet et spesielt fett som demper bevegelsene på rotoren for å sikre en enda jevnere gange.
Man finner også patenter utviklet spesielt for dette produktet. For eksempel en mekanisme som gjør det meget enkelt å endre lengden på remmen med så lite som 0,8 mm på hver side, dersom man skulle ønske det.
Og det hele produseres utenfor huset, slik som skjer med korte serier spesialbiler også. Denne gangen finner vi fabrikken i Frankfurt am Main, den heter Sinn, og er kjent for spesial-ur.
Det er ingen grunn til å komme inn på de spesiell design- og konstruksjonsgrepene her (sannheten er at jeg er ikke helt hjemme i tysk urmakerspråk, for å si det sånn).
Men det er litt imponerende at i tillegg til å bli solgt gjennom Audis egen organisasjon og på internett, har Sinn klart å plassere klokken ut i spesialbutikker, der den åpenbart selger svært bra, og det ved siden av klokkemerker som er bedre kjent, og sikkert har en helt annen klang, enn Audi-klokker.
”Litt av en attest” sier Ulrike Dust som er ansvarlig for life style artikler hos Quattro GmbH. ”På denne måten kan vi få solgt design-budskapet vårt inn i andre miljøer enn det bilorienterte, og til og med få betalt for det”.
Hun har fått blod på tann, om ikke lenge vil du finne de mest uventede Audi-produktene på steder du overhodet heller ikke hadde ventet det.