-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Knoppskyting hos Glickenhaus
Etter at Cameron Glickenhaus fikk tillatelse til å starte en småskala-fabrikk i USA har det ene prosjektet etter det andre dukket opp. Det siste er en ganske retro roadster.
Glickenhaus er en av dem man kanskje hadde oppfattet som en virkelighetsfjern drømmer, hvis det ikke hadde vært for at han virkelig leverer.
Hans egne, spesialbygde Ferrarier var starten. Så kom 003 som først var hans egen private racerbil, med en del hederlige utflukter på blant annet Nürburgring.
Den var så vellykket at det ble en slags produksjon av det – håndbygge-virksomhet i Torino. Og sågar en stand på Genève-utstillingen.
Det ga åpenbart mersmak så han hentet frem en ny konstruksjon. 004 het den – en tre-seters coupé, ikke altfor fjernt fra en McLaren oppskrift.
Det var denne han skulle bygge i en ny fabrikk i USA. Fabrikken er ikke akkurat i full gang ennå, men han forteller at alle produksjons-slotene ble solgt i løpet av den første uken etter at han fortalte om den.
Så dukket forslag nummer 005 opp, men denne hadde et navn: Boot. Oppkalt etter Steve McQueens ville Baja offroader. I motsetning til originalen skal denne også være lovlig som gatebil.
Og nå nylig har han vist sitt 006-forslag på Facebook-siden sin. Ingen detaljer og egentlig ganske primitive skisser. Men vi ser i hvert fall Corvette C3-spor her, litt Ferrari 275 GTB kanskje (det står en slik i garasjen hans) og sideblåserne er ren Shelby Cobra.
Det er noen som antyder LT4 V-åtteren fra Corvette Z06 – 650 hk. i kompressorversjon – med transmisjonen på bakakselen. Og også en coupé-versjon med tiden.
Når hele dette omfattende programmet skal produseres er ikke helt klart. Men Glickenhaus presiserer at tillatelsen som test-fritatt småskalaprodusent stopper på 325 biler per år. Det volumet skal han nå – sier han – i 2023. Og da med fire modeller på programmet.