-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Mercedes EQA har uten tvil det triveligste interiøret, de beste setene og den beste komforten. Men slikt koster og gjør EQA til testens dyreste. I tillegg er baksetet ukomfortabelt å sitte i og bagasjerommet lite til såpass stor bil å være.
Så kampen kom til å stå mellom Skoda Enyaq og VW ID.4. Begge har like mye innvendig plass, og den er formidabel, men Skoda laster litt mer bagasje og har noen flere praktiske detaljer. Enyaq leveres eksempelvis med Skoda-designet paraply bygd inn i dørene.
Men Skoda er ikke lenger noen billig bil og koster 63.000 kroner mer enn lanseringsmodellen av ID.4. Summert opp betyr det delt førsteplass.
De tre testbilene deler fordelen med elektrisk nullutslipp i trafikken, men appellerer trolig til forskjellige kjøpergrupper.
Med 4WD på plass om få måneder, kommer trolig salget av de tre til å skyte betydelig fart.
LES VIDERE:
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.