-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Konklusjon
Mercedes EQA har uten tvil det triveligste interiøret, de beste setene og den beste komforten. Men slikt koster og gjør EQA til testens dyreste. I tillegg er baksetet ukomfortabelt å sitte i og bagasjerommet lite til såpass stor bil å være.
Så kampen kom til å stå mellom Skoda Enyaq og VW ID.4. Begge har like mye innvendig plass, og den er formidabel, men Skoda laster litt mer bagasje og har noen flere praktiske detaljer. Enyaq leveres eksempelvis med Skoda-designet paraply bygd inn i dørene.
Men Skoda er ikke lenger noen billig bil og koster 63.000 kroner mer enn lanseringsmodellen av ID.4. Summert opp betyr det delt førsteplass.
De tre testbilene deler fordelen med elektrisk nullutslipp i trafikken, men appellerer trolig til forskjellige kjøpergrupper.
Med 4WD på plass om få måneder, kommer trolig salget av de tre til å skyte betydelig fart.
LES VIDERE:
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.