-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Strømmen gikk i LA
Et av de store paradoksene med årets LA-utstillingen var at de store elbilrepresentantene for California, Tesla og Fisker, var fullstendig fraværende. Bare lille Coda forsøkte seg.
Selvfølgelig hadde man regnet med at bilutstillingen i Los Angeles skulle bli et utstillingsvindu for de oppblåste hjemmeprodusentene Fisker og Tesla. Begge med nye modeller og begge med nye, solide offentlige lån og tilskudd.
Men nei, begge var veldig fraværende. Den eneste rene elbilen vi møtte der, bortsett fra en i-MiEV som var teipet opp med kvist, var Coda.
Vi har fortalt deg om dette elbil-forsøket før, og at de viste seg på gulvet i Los Angeles tyder i hvert fall på at de fremdeles lever. Riktignok uten å ha solgt en eneste bil så langt. Men nå sier de at produksjonen er i gang og at de første utleveringene skal skje i januar.
LES OGSÅ: Coda fra California
Det som har skjedd siden sist er at de har satt ned prisen.
Opprinnelig ble det sagt at denne kompakte familiebilen skulle koste 44.900 dollar. Like mye som en topp-spekket Chevrolet Volt. Bunnprisen for en Volt er på rundt 39.000 dollar, så 6.000 mer for noe man ikke vet hva er, hørtes mye ut.
Det syntes åpenbart Coda også, så en av nyhetene i LA er at prisen er satt ned til $ 39.900. 10.000 mer enn Mitsubishien og 5.000 mer enn en Leaf.
Men Coda-folk forteller at produksjonen nesten frem til sommeren allerede er solgt.
Da de ble spurt nærmere viste det seg at det betyr at det er nok mennesker som har kjøpt seg en plass i en imaginær kø, for 99 dollar. Det er ingen som garanterer at alle disse vil benytte seg av køplassen sin.