-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En helt ny Lada
Det er ikke hver dag Lada kommer med nye modeller, men nå har de startet produksjonen av Granta – en firedørs sedan.
Nye Granta skal erstatte andre generasjon Samara, en bil som har vært på markedet, nærmest uforandret siden 1997.
Selv om den kan kalles en ny bil, deler den plattform og mange komponenter med den mindre Kalina.
Under panseret sitter en firesylindret 1,6-liter som driver forhjulene gjennom en femtrinns girkasse. Men Lada har også en ny 16-ventilers 1,4-liter på trappene for introduksjon i 2012.
Kundene kan velge mellom to forskjellige utstyrsnivåer. Innstegsmodellen heter “Standard” og har en prislapp på ca. NOK 45.000. For det beløpet får du en ribbet bil med stålfelger, sorte plastfangere og manuelle vindusheiser.
Plusser du på drøye 6000 kroner får du en Granta “Classic” med “luksusutstyr” som servostyring, elektriske vindusheiser, ABS, stereoanlegg og sentrallås.
Utstyr nordmenn flest tar som en selvfølgelighet i dag, sidekollisjonsputer og ESP, er tilleggsutstyr, på samme måte som GPS navigasjon.
Selv om vi altså snakker om en relativt ribbet bil, ser den ut til å slå godt an i Russland. Lada sier de har forhåndssolgt 20.000 biler av en planlagt produksjon på 100.000 i 2012.
Den russiske produsenten nevner foreløpig ikke noe om eksport til Vest-Europa, men – tro det eller ei – de planlegger deltagelse i WTCC, VM for standardbiler, med to ombygde Lada Granta i 2012.