-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tekniske data
Brukbar sikkerhet
Laguna hadde én kollisjonspute i 1994, men fikk to puter året etter. Sideputer kom i 1998. Da var også ABS-bremser standardutstyr på alle. Dørbjelker, beltestrammere og solid karosseristruktur bidrar til god sikkerhet. Ifølge svenske Folksams statistikk basert på virkelige ulykker, er Laguna 40 prosent sikrere enn gjennomsnittsbilen.
I Euro NCAP crashtesten fikk Laguna middels karakter, tre stjerner, hvorav den ene i parentes fordi det var en viss fare for dødelig skade.
Laguna 1995
Motor: 1,8/95 hk. Toppfart og aks.: 180 km/t. 0-100 km/t: 14,0 sek. Forbruk: 0,88 liter/mil.
2,0/115 hk: 200 km/t. 10,6 sek. 0,89 l/mil.
2,0/140 hk: 200 km/t. 9,9 sek. 0,91 l/mil.
3,0/170 hk V6: 212 km/t. 8,6 sek. 1,1 l/mil.
Lengde/bredde/høyde: 451/175/144 cm. St.vogn: 462/175/145 cm. Akselavstand: 267 cm.
Bagasjevolum: 5-dørs: 452-1334 liter. St.vogn: 520-1782 liter.
Egenvekt: 1275-1465 kg.
Fra år til år
1994: Laguna lanseres som 5-dørs kombi. Motor: 1,8/2,0/3,0 V6.
1995: Utvider med forlenget stasjonsvogn og 140-hesters 2-liters Volvo-motor.
1997: V6-utgaven utgår i Norge. ABS-bremser standardutstyr (før 6.500 kr tillegg).
1998: Ansiktsløfting. Forbedret sikkerhet. Nye 16 ventilers motorer: 1,6/110 hk: 183 km/t. 11,9 sek. 0,77 l/mil. 1,8/120 hk: 195 km/t. 11,1 sek. 0,81 l/mil.