-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Den tiende Evo
Et av de heftige innslagene på høstens Tokyo-utstilling, blir Mitsubishi Evo X. Carparazzis fotografer har fanget den under testing.
Selv om bilen lanseres i Japan i høst, må europeiske entusiaster vente til neste år før de kan legge hendene på et eksemplar. En tettsteget manuell gearkasse blir standard, men mange vil nok velge det clutchfrie alternativet – så mange som 80 prosent, tror Europa-sjefene hos Mitsubishi.
Gearskiftene styres manuelt via hendler på rattet, men den semi-automatiske kassa kan innstilles på tre forskjellige moduser – Normal, Sport og Super Sport. Sistnevnte funksjon er ment for banebruk og aktiv kjøring siden den gearer opp først når turtallsnåla beveger seg på toppen av den røde sonen.
Nye Evo X vil bli noe dyrere enn Evo IX men får til gjengjeld kraftigere motorer som starter på i overkant av 300 hk. Men den vil helt sikkert, som sine forgjengere, bli en svært populær entusiast- og rallybil.
Prototyp?
Den sølvfargede bilen er våre kilder mer usikre på hva er. Den har en godt synlig intercooler bak nettinggrillen, noe som betyr at den turboladede Lanceren med doble eksosrør og 18-tommers GTS-felger ikke er noen standard Lancer. Den er heller ikke en Evo X eller noen av de andre bilene Mitsubishi har vist offentlig. En ulv i fåreklær kanskje?
Trolig dreier det seg om en prototyp fra Ralliart som vi får mer info om når Tokyo-utstillingen åpner.