-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Suzuki Swift: Fornuft i lekkert design
Suzuki er et populært bilmerke i Norge, men design har ikke stått særlig sentralt der i gården. Før nå, når nye, smekre Swift skal introduseres.
Vi var blant de første som kjørte nye Swift i og rundt Monaco denne uken. Småbilen har lekre linjer (som gir litt Mini-assosiasjoner), med store, buede lykter som bretter seg rundt hjørnene både foran og bak.
På tross av beskjedne ytre mål har den et rommelig interiør som mange biler i klassen kan misunne den. Særlig takhøyden som gir en luftig kabin. Bagasjerommet er på beskjedne 213 liter, men du klapper lett sammen baksetene når du har behov for mer plass.
Kjøreegenskapene er sportslige, styringen svært direkte og bilen er smidig i bytrafikk så vel som på franske fjellveier. Også på motorvei i høye hastigheter oppfører den seg eksemplarisk og er meget godt støydempet. Det sportslige chassiset gjør at du merker ujevn asfalt, da har det lett for å riste og dunke litt.
Venter på 4x4
Suzuki Swift lanseres i Europa nå på vårparten i forhjulsdrevet utgave, produsert i Ungarn, med to alternative bensinmotorer (egenproduserte) pluss et dieselalternativ fra Fiat/GM. I Norge skal den – som alle andre Suzuki-modeller – selges med firehjulsdrift inkludert i prisen. Det betyr at Norge må vente på japansk-produserte biler som kommer på et skip med ankomst Drammen i desember.
De rundt 80 norske Suzuki-forhandlerne vil ha forhjulsdrevne demobiler på plass i august og satser på å forhåndsselge 700-800 biler i løpet av høsten. Modellen som skal selges her er utstyrt med 1,3-liters bensinmotor på 93hk, har 4x4, klimaanlegg og mye annet utstyr – alt til en prislapp på 199.900.
Med Swift vil nok Suzuki utvide og forynge kundekretsen sin. Mer om bilen kan du lese i mai-utgaven av Bil som er på plass hos abonnentene like etter påske. Kos deg i mellomtiden med bildene av den lekre og lekne kreasjonen.