-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sniktitt på neste Leaf
Nissan har sluppet et første bilde av andre generasjon Leaf som skal avdukes i september.


På tross av sine syv år på markedet er Leaf fortsatt blant de mest populære elbilene i Norge. Leaf var første «fullverdige bil» blant de elektriske, som til da hadde vært preget av norske Think og Buddy, og fra 2010 kompakte Mitsubishi i-Miev.
Vi viste spionbilder av en meget godt maskert bil i våres, og kunne da fortelle at Leaf hadde en markedsandel blant elbilene på rundt 30 prosent.
Totalt er det på verdensbasis solgt 277.000 Leaf, så lille Norge har en uvanlig høy markedsandel i dette tilfellet. Men antallet gjør ifølge Nissan også Leaf til verdens mest solgte elbil noensinne.
Snart kommer altså et generasjonsskifte, og Nissan ønsker med denne første illustrasjonen å fortelle oss at aerodynamikk har stått i høysetet under utviklingen.
Effektiv aerodynamikk minsker luftmotstanden og minsker energiforbruket. På en elbil betyr det økt rekkevidde. Men det betyr også bedre kjøreegenskaper og økt stabilitet.
Andre generasjon Leaf ligger nærmere asfalten, og et lavere tyngdepunkt gjør den mindre utsatt for luftmotstand og kastevind.
Når dette kombineres med det siste innen batteriteknologi kan vi forvente vesentlig bedre rekkevidde enn dagens modell, og kanskje enda hurtigere lading slik at nye Leaf kan dekke det daglige behovet for enda flere mennesker.
Hittil i år er den ifølge OFV Norges femte mest solgte bil totalt, og blant elbilene er den nummer tre bak BMW i3 og VW e-Golf. Tar vi med de bruktimporterte bilene er Leaf suveren ener blant elbilene. Det er ganske unikt for en bil i sitt siste leveår.