-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sniktitt på neste Leaf
Nissan har sluppet et første bilde av andre generasjon Leaf som skal avdukes i september.


På tross av sine syv år på markedet er Leaf fortsatt blant de mest populære elbilene i Norge. Leaf var første «fullverdige bil» blant de elektriske, som til da hadde vært preget av norske Think og Buddy, og fra 2010 kompakte Mitsubishi i-Miev.
Vi viste spionbilder av en meget godt maskert bil i våres, og kunne da fortelle at Leaf hadde en markedsandel blant elbilene på rundt 30 prosent.
Totalt er det på verdensbasis solgt 277.000 Leaf, så lille Norge har en uvanlig høy markedsandel i dette tilfellet. Men antallet gjør ifølge Nissan også Leaf til verdens mest solgte elbil noensinne.
Snart kommer altså et generasjonsskifte, og Nissan ønsker med denne første illustrasjonen å fortelle oss at aerodynamikk har stått i høysetet under utviklingen.
Effektiv aerodynamikk minsker luftmotstanden og minsker energiforbruket. På en elbil betyr det økt rekkevidde. Men det betyr også bedre kjøreegenskaper og økt stabilitet.
Andre generasjon Leaf ligger nærmere asfalten, og et lavere tyngdepunkt gjør den mindre utsatt for luftmotstand og kastevind.
Når dette kombineres med det siste innen batteriteknologi kan vi forvente vesentlig bedre rekkevidde enn dagens modell, og kanskje enda hurtigere lading slik at nye Leaf kan dekke det daglige behovet for enda flere mennesker.
Hittil i år er den ifølge OFV Norges femte mest solgte bil totalt, og blant elbilene er den nummer tre bak BMW i3 og VW e-Golf. Tar vi med de bruktimporterte bilene er Leaf suveren ener blant elbilene. Det er ganske unikt for en bil i sitt siste leveår.