-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Lexus' elbil-fremtid
Så er også Lexus i gang med elbiler, vel å merke kun i form av en konseptbil. Det skjer på Tokyo Motor Show.
«Lexus Electrified lover kjøreglede uten sidestykke», heter det fra den japanske bilprodusenten. Som vi skrev tirsdag var det duket for en elektrisk opplevelse på bilmessen i Tokyo i år.
LF-30-konseptet viser Lexus' visjon for elektrifisering. Det futuristiske interiøret gir et innblikk i Lexus' elektrifiserte biler frem mot 2030
Med fire elektriske motorer, én i hvert hjul, elektronisk styring og Lexus' «Advanced Posture Control» skal LF-30 by på en dynamisk kjøreopplevelse ulik noe annet.
Lexus planlegger å avduke sin første elbil i november 2019. Det øker bredden i tilbudet, som fremover inkluderer utvikling av hybrider, plug-in hybrider, elbiler og brenselscelle-biler.
Lexus varsler sin første plug-in hybrid og en ny elbilplattform tidlig på 2020-tallet. Innen 2025 vil Lexus ha elektrifiserte versjoner av alle Lexus-modeller.
Målet er at salget av elektrifiserte biler skal overgå salget av biler med tradisjonelle forbrenningsmotorer.
Les også: Lexus med batteridrift
Lexus LF-30 Electrified spesifikasjoner
- Lengde (mm) 5,090
- Bredde (mm) 1,995
- Høyde (mm) 1,600
- Akselavstand (mm) 3,200
- Vekt (kg) 2,450
- Rekkevidde [WLTP] (km) 500
- Batterikapasitet (kW/h) 110
- Ladehastighet (kW) 150
- Akselerasjon 0–100 km/h (sekunder) 3.8
- Maksfart (km/h) 200
- Krefter (kW)/dreiemoment (Nm) 400/700