-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Enda en ny Toyota
Rett i helene på den nye, japanske, Corolla, kommer enda en ny Toyota, som blir adskillig mer internasjonal. Det er tredje generasjon av Celsior som nå er på gaten. Celsior? Den selges da her hjemme også.

Dette er fabrikkens nesten-flaggskip (de har en enorm flåte med en V12-motor også) og de har solide salgsmål for den. 2000 biler pr. måned regner de med den vil selge i, de første månedene kanskje så mange som 10.000 i hver. På hjemmemarkedet skal prisen starte på ca. 450.000 kroner.
Bilen har en ny 4,3 liters V-8 motor, som i følge pressemeldingen (på japansk!) er modifisert med et nytt hydraulisk kontrollsystem som gir bedre aksellerasjons-ytelse. Det skal bli spennende, med tiden, å oppdage hva dette er. Modellen skal ut på Lexus-markedene i oktober, så da skal vel hemmeligheten avsløres.
Det fortelles at de største eksteriøre endringene er høyden. Selv om bilens lengde er den samme som før, har større høyde sørget for en dramatisk bedring av den innvendige plassen. Og den innvendige plassen skal for øvrig være enda mer luksuriøs enn før, bl.a. med funksjonelle tremøbler.
Dette er den andre Toyotaen, etter hybrid-utgaven Prius, som møter en eksos-standard der utslippene er 75% under dagens Tokyo-krav. Med andre ord, en ganske ren luksusbil.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no