-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Enda en ny Toyota
Rett i helene på den nye, japanske, Corolla, kommer enda en ny Toyota, som blir adskillig mer internasjonal. Det er tredje generasjon av Celsior som nå er på gaten. Celsior? Den selges da her hjemme også.
Dette er fabrikkens nesten-flaggskip (de har en enorm flåte med en V12-motor også) og de har solide salgsmål for den. 2000 biler pr. måned regner de med den vil selge i, de første månedene kanskje så mange som 10.000 i hver. På hjemmemarkedet skal prisen starte på ca. 450.000 kroner.
Bilen har en ny 4,3 liters V-8 motor, som i følge pressemeldingen (på japansk!) er modifisert med et nytt hydraulisk kontrollsystem som gir bedre aksellerasjons-ytelse. Det skal bli spennende, med tiden, å oppdage hva dette er. Modellen skal ut på Lexus-markedene i oktober, så da skal vel hemmeligheten avsløres.
Det fortelles at de største eksteriøre endringene er høyden. Selv om bilens lengde er den samme som før, har større høyde sørget for en dramatisk bedring av den innvendige plassen. Og den innvendige plassen skal for øvrig være enda mer luksuriøs enn før, bl.a. med funksjonelle tremøbler.
Dette er den andre Toyotaen, etter hybrid-utgaven Prius, som møter en eksos-standard der utslippene er 75% under dagens Tokyo-krav. Med andre ord, en ganske ren luksusbil.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no