-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Suzuki Liana: Rimelig 4x4-løsning
Bor du et sted med vinterføre nesten halve året, som for eksempel Norge, er Liana et praktisk alternativ.

Først publisert i Bil 4 - 2004
Liana står for Life In A New Age – ny livsstil i en ny tidsalder. Store ord, men det kommer litt an på hva man legger i det.
Designmessig er ikke Liana noe kvantesprang fremover. Den ser OK ut, bortsett fra hekken som er litt vel sidrumpet. Interiøret er pent og ryddig, og man sitter godt med bra sikt. Materialvalget er ikke fra øverste hylle, men det fungerer. Plassen er god, men sitteputen kunne godt vært noe lengre.
Motoren på Liana er nok ikke det som har inspirert Suzuki til å legge til ordet sport i modellbetegnelsen. Den er kvikk nok til bykjøring og korte turer uten full bil, men med passasjerer og litt last blir det ikke store fartsressursene. Og selv om motoren er stillegående
til vanlig, får den en anstrengt lyd under sterk akselerasjon.
Et av bilens svake punkt er gearkassa, den er litt slarkete samtidig som den er for lavt gearet. I femte gear ønsker man ofte å legge inn et høyere gear, men der er det slutt. Kanskje er det med tanke på firehjulsdriften det er valgt så lave gearserier, for å maksimalisere fremkommeligheten.
Og da er vi over på det mest positive med Liana – firehjulsdriften. Det er få, om noen, som kan tilby like god plass og komfort, med drift på alle hjul til en så billig penge. Det er ikke det mest avanserte firehjulsdrift-systemet, men det fungerer veldig godt til å komme seg frem midtvinters med. Og det er moro å kjøre på snødekte veier og kjenne at bilen bare drar seg fremover uten særlig problem.
Noen småting skaper litt irritasjon. For eksempel er belysningen
i instrumentpanelet litt for svak i skumringen. I dagslys trenger du ikke lyset, og i mørke er alt som lyser litt opp godt synlig, men i mellom der er det vanskelig å tyde instrumentene. Frontlyktene gir heller ikke nok lys. Et annet punkt er at klimaanlegget enten gir for mye varme, eller for lite.
Liana leveres med et bra utstyrsnivå: alu-felger, automatisk klimaanlegg, radio/CD med rattbetjening, 4 kollisjonsputer, elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil, for å nevne noe. Kanskje Suzuki får håpe på en ny istid – da kommer kjøperne til å stå i kø for å bestille Liana. Det er nemlig på vintervei den kommer til sin rett, mens på andre felt er den ganske middelmådig.
Suzuki Liana 1.6 4x4 Sport:
Pris: kr. 229.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1586 ccm. 78 kW (106 hk) v/5500 o/min. 144 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 423 x 169 x 155 cm.
Akselavstand: 248 cm.
Egenvekt m/fører: 1305 kg.
Tillatt totalvekt: 1670 kg.
Dekk: 185/65R14. Bagasjerom: 296 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 13,7 sek
Toppfart: 170 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,70 l/mil
CO2-utslipp: 180 g/km
Konkurrenter: Honda HR-V, Subaru Impreza