-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Suzuki Liana Sport SUV: Kompakt og fleksibel
Firehjulsdrift kan være godt å ha, men bilen er en liten stasjonsvogn mer enn en SUV, så ikke la deg lure av betegnelsen.


Liana Sport SUV
Liana Sport SUV
Først publisert i BIL 5 - 2005.
Interiøret er enkelt og oversiktlig, på ingen måte overdådig, men det gir et friskt inntrykk, spesielt lyser midtkonsollen av imitert aluminium opp. Fortsatt er det et visst hardplastpreg over dørpaneler og dashbord, men nå har Liana etter vår mening et mer moderne interiør enn de andre Suzuki-modellene. Rattet har tiltfunksjon, men ikke lengderegulering. Venstrefoten må klare seg med en noe puslete fothviler, og midtkonsollens utforming gir ingen sidestøtte til høyrebenet. Førersetet gir akseptabel sidestøtte i ryggen, mens lårstøtten kunne vært bedre. Setet har rikelig lengderegulering med mindre du er over 190 cm lang, mens takhøyden gir tilstrekkelig plass for flosshatten.
Til å være en 1,6-liter er motoren overraskende sedat, vi må opp på et høyere turtall enn hva som synes naturlig før vi får lokket de 106 hestene ut av stallen – da gjør imidlertid hestene også mye vesen av seg i form av støy. Motoren tåler turtall, den må opp på 5500 o/min. for å gi maksimal ytelse, men spesielt i kombinasjon med automatkassen blir støyen noe masete under akselerasjon. Vi kjørte også Liana med manuelt gear, og der er lydnivået mer behagelig selv om Suzuki fortsatt har litt å jobbe med på det området. Med manuelt gear kan du forøvrig trekke 12.500 kroner fra prisen.
Fjæringen, basert på Mc-Pherson-oppheng med fjærben og spiralfjærer foran og fjærben med spiralfjærer og to støttestag bak, er absolutt mer fast enn komfortabel. Likevel svelger den tverrskjøter på en akseptabel måte, både med tanke på vibrasjoner og støy.
Bagasjerommet har en form som gjør det vanskelig å utnytte plassen effektivt, hjulhusene stjeler nemlig mye plass på hver side. Det beskjedne bagasjevolumet på 296 liter kan økes til det doble hvis bare ett baksete er i bruk, ytterligere til drøyt 1000 liter hvis bare forsetene er i bruk. Uansett må du basere deg på at all bagasjen må ha plass inne i bilen, Liana er godkjent for bare 35 kg taklast – og det er knapt nok mer enn hva selve takboksen med monteringsbraketter veier.
Suzuki Liana Sport SUV aut.
Pris: kr. 252.400,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1586 ccm. 78 kW (106 hk) v/5500 o/min. 144 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 423 x 172 x 155 cm. Akselavstand: 248 cm. Egenvekt m/fører: 1315 kg. Tillatt totalvekt: 1670 kg.
Dekk: 185/65R14.
Bagasjerom: 296 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: – sek
Toppfart: 165 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,82 l/mil
CO2-utslipp: 203 g/km