-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Suzuki Liana Sport SUV: Kompakt og fleksibel
Firehjulsdrift kan være godt å ha, men bilen er en liten stasjonsvogn mer enn en SUV, så ikke la deg lure av betegnelsen.


Liana Sport SUV
Liana Sport SUV
Først publisert i BIL 5 - 2005.
Interiøret er enkelt og oversiktlig, på ingen måte overdådig, men det gir et friskt inntrykk, spesielt lyser midtkonsollen av imitert aluminium opp. Fortsatt er det et visst hardplastpreg over dørpaneler og dashbord, men nå har Liana etter vår mening et mer moderne interiør enn de andre Suzuki-modellene. Rattet har tiltfunksjon, men ikke lengderegulering. Venstrefoten må klare seg med en noe puslete fothviler, og midtkonsollens utforming gir ingen sidestøtte til høyrebenet. Førersetet gir akseptabel sidestøtte i ryggen, mens lårstøtten kunne vært bedre. Setet har rikelig lengderegulering med mindre du er over 190 cm lang, mens takhøyden gir tilstrekkelig plass for flosshatten.
Til å være en 1,6-liter er motoren overraskende sedat, vi må opp på et høyere turtall enn hva som synes naturlig før vi får lokket de 106 hestene ut av stallen – da gjør imidlertid hestene også mye vesen av seg i form av støy. Motoren tåler turtall, den må opp på 5500 o/min. for å gi maksimal ytelse, men spesielt i kombinasjon med automatkassen blir støyen noe masete under akselerasjon. Vi kjørte også Liana med manuelt gear, og der er lydnivået mer behagelig selv om Suzuki fortsatt har litt å jobbe med på det området. Med manuelt gear kan du forøvrig trekke 12.500 kroner fra prisen.
Fjæringen, basert på Mc-Pherson-oppheng med fjærben og spiralfjærer foran og fjærben med spiralfjærer og to støttestag bak, er absolutt mer fast enn komfortabel. Likevel svelger den tverrskjøter på en akseptabel måte, både med tanke på vibrasjoner og støy.
Bagasjerommet har en form som gjør det vanskelig å utnytte plassen effektivt, hjulhusene stjeler nemlig mye plass på hver side. Det beskjedne bagasjevolumet på 296 liter kan økes til det doble hvis bare ett baksete er i bruk, ytterligere til drøyt 1000 liter hvis bare forsetene er i bruk. Uansett må du basere deg på at all bagasjen må ha plass inne i bilen, Liana er godkjent for bare 35 kg taklast – og det er knapt nok mer enn hva selve takboksen med monteringsbraketter veier.
Suzuki Liana Sport SUV aut.
Pris: kr. 252.400,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1586 ccm. 78 kW (106 hk) v/5500 o/min. 144 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 423 x 172 x 155 cm. Akselavstand: 248 cm. Egenvekt m/fører: 1315 kg. Tillatt totalvekt: 1670 kg.
Dekk: 185/65R14.
Bagasjerom: 296 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: – sek
Toppfart: 165 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,82 l/mil
CO2-utslipp: 203 g/km