-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
De som ikke var der:
Climax Concept
De av dere som har fulgt med de siste ukene vil vite at vi hadde det ganske morsomt på åpningsdagen til bilutstillingen i London. Der var det mye rart, for å si det slik. Det var mye rart som ikke var der også. Blant annet dette postkortet.
Hva gjør man når man er litt i startfase, kanskje nettopp ferdig med studiene (transportdesign i Coventry) og har en drøm om å lage en bil?
Jo, da lager man for eksempel en lekker web-side, og sprer flyers på en stor bilutstilling for å fortelle hvor du skal gå for å se at noe skjer.
Denne skal hete Climax, inspirert sier de, av Cooper Climax Formel 1 fra de sene femtiårene, som fikk etternavnet sitt etter den legendariske Coventry Climax motoren alle brukte den gang.
I 18 måneder har de tre studentene jobbet med dette prosjektet. Nå er de snart ferdige med konsept prototypen, og de regner med å kunne presentere den første kjørbare prototypen neste sommer.
Det er ikke mye konkret å finne ut om den kommende bilen. Man snakker om en flat firer som skal utvikle 270 hk ved 6.500 og som skal kunne gå på etanol.
Motoren er utstyrt med det de kaller Climax Control som gjør at du via laptopen og over en USB-port kan innstille motoren til det du ønsker, krefter, økonomi, temperament, seigdraging – hele menyen.
Men oppi alt det avanserte ser vi for eksempel at bilen er uten dører, her skal man hoppe ned i den, slik man gjorde på Le Mans i femtiårene.
En foreløpig forretningsplan snakker om 50 biler/år og en pris på rundt 35.000 pund. Det hele høres egentlig ganske morsomt ut.