-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
De som ikke var der:
Climax Concept
De av dere som har fulgt med de siste ukene vil vite at vi hadde det ganske morsomt på åpningsdagen til bilutstillingen i London. Der var det mye rart, for å si det slik. Det var mye rart som ikke var der også. Blant annet dette postkortet.
Hva gjør man når man er litt i startfase, kanskje nettopp ferdig med studiene (transportdesign i Coventry) og har en drøm om å lage en bil?
Jo, da lager man for eksempel en lekker web-side, og sprer flyers på en stor bilutstilling for å fortelle hvor du skal gå for å se at noe skjer.
Denne skal hete Climax, inspirert sier de, av Cooper Climax Formel 1 fra de sene femtiårene, som fikk etternavnet sitt etter den legendariske Coventry Climax motoren alle brukte den gang.
I 18 måneder har de tre studentene jobbet med dette prosjektet. Nå er de snart ferdige med konsept prototypen, og de regner med å kunne presentere den første kjørbare prototypen neste sommer.
Det er ikke mye konkret å finne ut om den kommende bilen. Man snakker om en flat firer som skal utvikle 270 hk ved 6.500 og som skal kunne gå på etanol.
Motoren er utstyrt med det de kaller Climax Control som gjør at du via laptopen og over en USB-port kan innstille motoren til det du ønsker, krefter, økonomi, temperament, seigdraging – hele menyen.
Men oppi alt det avanserte ser vi for eksempel at bilen er uten dører, her skal man hoppe ned i den, slik man gjorde på Le Mans i femtiårene.
En foreløpig forretningsplan snakker om 50 biler/år og en pris på rundt 35.000 pund. Det hele høres egentlig ganske morsomt ut.